All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Student’s willingness to communicate in teaching at university

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00139563" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00139563 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0570-2023" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0570-2023</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0570-2023" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M280-0570-2023</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ochota studujících na vysoké škole zapojovat se do komunikace v anglickém jazyce

  • Original language description

    Tato studie zkoumá ochotu studentů vysokých škol komunikovat během hodin angličtiny, a to prostřednictvím čtyř základních jazykových dovedností: čtení, psaní, poslechu a mluvení. Cílem bylo prozkoumat úroveň této ochoty a identifikovat faktory, které ji mohou ovlivňovat. Výsledky výzkumu ukazují, že studenti obecně vykazují ochotu k anglické komunikaci ve výuce, přičemž nejsou výrazné rozdíly mezi jednotlivými jazykovými dovednostmi. Nicméně více než dvě třetiny studentů projevily střední až vysokou úroveň obavy z komunikace. Nejčastějším důvodem pro komunikaci byla potřeba informací nebo rady týkající se učiva, ale také touha ukázat své znalosti či pomoci ostatním. Výzkum poukazuje na potřebu dalšího šetření, které by porovnalo deklarovanou ochotu ke komunikaci se skutečným chováním studentů během výukového procesu. Kniha také obsahuje souhrn pěti jednoduchých pravidel, které je vhodné dodržovat nejen při výuce anglického jazyka na vysoké škole. Je proto určena pro všechny, kteří se zajímají o výuku cizích jazyků.

  • Czech name

    Ochota studujících na vysoké škole zapojovat se do komunikace v anglickém jazyce

  • Czech description

    Tato studie zkoumá ochotu studentů vysokých škol komunikovat během hodin angličtiny, a to prostřednictvím čtyř základních jazykových dovedností: čtení, psaní, poslechu a mluvení. Cílem bylo prozkoumat úroveň této ochoty a identifikovat faktory, které ji mohou ovlivňovat. Výsledky výzkumu ukazují, že studenti obecně vykazují ochotu k anglické komunikaci ve výuce, přičemž nejsou výrazné rozdíly mezi jednotlivými jazykovými dovednostmi. Nicméně více než dvě třetiny studentů projevily střední až vysokou úroveň obavy z komunikace. Nejčastějším důvodem pro komunikaci byla potřeba informací nebo rady týkající se učiva, ale také touha ukázat své znalosti či pomoci ostatním. Výzkum poukazuje na potřebu dalšího šetření, které by porovnalo deklarovanou ochotu ke komunikaci se skutečným chováním studentů během výukového procesu. Kniha také obsahuje souhrn pěti jednoduchých pravidel, které je vhodné dodržovat nejen při výuce anglického jazyka na vysoké škole. Je proto určena pro všechny, kteří se zajímají o výuku cizích jazyků.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA20-05484S" target="_blank" >GA20-05484S: Analyzing the determinants of self-reported English language knowledge and motivation for English language learning in Czech lower secondary students</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    9788028005696

  • Number of pages

    172

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS book