Current opportunities in pre-school and primary education for children and pupils with hearing impairment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00136575" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00136575 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aktuální možnosti v předškolním a základním vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Original language description
Předkládaný text představuje aktuální situaci ve vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením, popř. dalším přidruženým postižením, v České republice. Poukazuje nejen na legislativní změny, které proběhly v posledních letech, ale také na jejich následný efekt ve vzdělávání cílové skupiny. V souvislosti se zavedenými podpůrnými opatřeními text zmiňuje jak pozitiva, tak určité limity a rizika, které vycházejí z praxe autorek. Text popisuje aktuální situaci jak v inkluzivním prostředí běžných škol, tak ve školách zřizovaných podle § 16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon), které jsou primárně určeny pro děti a žáky se sluchovým postižením. V kontextu systému podpůrných opatření a jejich aplikace článek upozorňuje i na proměnu role speciálního pedagoga v edukačním procesu dětí a žáků se sluchovým postižením. Součástí textu jsou také vybrané příklady z praxe dětí a žáků se sluchovým postižením, kteří jsou vzděláváni v různých prostředích a jsou zařazeni ve 3. či vyšším stupni podpůrných opatření.
Czech name
Aktuální možnosti v předškolním a základním vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Czech description
Předkládaný text představuje aktuální situaci ve vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením, popř. dalším přidruženým postižením, v České republice. Poukazuje nejen na legislativní změny, které proběhly v posledních letech, ale také na jejich následný efekt ve vzdělávání cílové skupiny. V souvislosti se zavedenými podpůrnými opatřeními text zmiňuje jak pozitiva, tak určité limity a rizika, které vycházejí z praxe autorek. Text popisuje aktuální situaci jak v inkluzivním prostředí běžných škol, tak ve školách zřizovaných podle § 16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon), které jsou primárně určeny pro děti a žáky se sluchovým postižením. V kontextu systému podpůrných opatření a jejich aplikace článek upozorňuje i na proměnu role speciálního pedagoga v edukačním procesu dětí a žáků se sluchovým postižením. Součástí textu jsou také vybrané příklady z praxe dětí a žáků se sluchovým postižením, kteří jsou vzděláváni v různých prostředích a jsou zařazeni ve 3. či vyšším stupni podpůrných opatření.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
34
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
11-28
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—