To Selected Problems in Coach Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F06%3A00017562" target="_blank" >RIV/00216224:14510/06:00017562 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K některým otázkám vzdělávání trenérů
Original language description
Příspěvek je úvodním teoreticko-empirickým vstupem do problematiky vzdělávání trenérů, jedné z nedílných součástí široce koncipovaného projektu Trenér, cesta k profesi a její gradace, na jehož realizaci se podílí Katedra společenských věd FSpS MU. Autořivnímají trenérství jako profesi rozličných podob, která od svých vykonavatelů vyžaduje nejen široké odborné znalosti, ale také osobnostní předpoklady a sociální dovednosti. Úspěch trenéra je obvykle zakotven ve vztahu se sportovci, v motivaci, v důvěřea osobním nasazení. Jeho profesní role a poslání se mění v souvislosti s měnící se podobou sportovního světa, stále vyšší nároky jsou kladeny na trenérovy vůdcovské, strategické a taktické schopnosti, ale současně i na jeho pedagogickou odpovědnost. V důsledku přirozených proměn trenérské profese přitahuje stále více pozornosti otázka vzdělávání trenérů. Zdůrazňuje se zejména nezbytnost tzv. klinického přístupu typu praxe ? teorie ? praxe, který by měl zmírnit propast mezi poetikou teori
Czech name
K některým otázkám vzdělávání trenérů
Czech description
Příspěvek je úvodním teoreticko-empirickým vstupem do problematiky vzdělávání trenérů, jedné z nedílných součástí široce koncipovaného projektu Trenér, cesta k profesi a její gradace, na jehož realizaci se podílí Katedra společenských věd FSpS MU. Autořivnímají trenérství jako profesi rozličných podob, která od svých vykonavatelů vyžaduje nejen široké odborné znalosti, ale také osobnostní předpoklady a sociální dovednosti. Úspěch trenéra je obvykle zakotven ve vztahu se sportovci, v motivaci, v důvěřea osobním nasazení. Jeho profesní role a poslání se mění v souvislosti s měnící se podobou sportovního světa, stále vyšší nároky jsou kladeny na trenérovy vůdcovské, strategické a taktické schopnosti, ale současně i na jeho pedagogickou odpovědnost. V důsledku přirozených proměn trenérské profese přitahuje stále více pozornosti otázka vzdělávání trenérů. Zdůrazňuje se zejména nezbytnost tzv. klinického přístupu typu praxe ? teorie ? praxe, který by měl zmírnit propast mezi poetikou teori
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AK - Sport and leisure time activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sport a kvalita života 2006.
ISBN
80-210-4145-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
55
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Nov 9, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—