All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Halliwick swimming concept as tool for overcoming fear of water

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F13%3A00072823" target="_blank" >RIV/00216224:14510/13:00072823 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Halliwickův koncept plavecké výuky jako prostředek překonání strachu z vody

  • Original language description

    Tento text se zabývá problematikou vlivu Halliwickova konceptu plavecké výuky na subjektivní prožitky a psychické stavy osob s tělesným postižením. Autoři vycházejí z předpokladu, že vodní aktivity jsou pro osoby s tělesným postižením vhodnou formou pohybových aktivit, neboť nedochází k nežádoucímu zatěžování kloubů, zároveň však vodní prostředí podporuje rozvoj svalové síly, dýchacího systému a vodorovná poloha těla při plavání usnadňuje žilní návrat krve. V neposlední řadě má pohyb ve vodním prostředínezastupitelnou rehabilitační funkci. Nelze opomenout ani působení na psychiku jedince. Specifi ka vodního prostředí totiž člověku s pohybovými obtíženi poskytují mnohdy jedinečnou možnost samostatného pohybu bez závislosti na pomoci druhého člověka čikompenzačních pomůcek. V rámci programu plavecké výuky podle Halliwickova konceptu, který byl sestaven z 10 plaveckých lekcí, jsme v rámci případové studie sledovali psychickou odezvu jednotlivých lekcí i celého programu.

  • Czech name

    Halliwickův koncept plavecké výuky jako prostředek překonání strachu z vody

  • Czech description

    Tento text se zabývá problematikou vlivu Halliwickova konceptu plavecké výuky na subjektivní prožitky a psychické stavy osob s tělesným postižením. Autoři vycházejí z předpokladu, že vodní aktivity jsou pro osoby s tělesným postižením vhodnou formou pohybových aktivit, neboť nedochází k nežádoucímu zatěžování kloubů, zároveň však vodní prostředí podporuje rozvoj svalové síly, dýchacího systému a vodorovná poloha těla při plavání usnadňuje žilní návrat krve. V neposlední řadě má pohyb ve vodním prostředínezastupitelnou rehabilitační funkci. Nelze opomenout ani působení na psychiku jedince. Specifi ka vodního prostředí totiž člověku s pohybovými obtíženi poskytují mnohdy jedinečnou možnost samostatného pohybu bez závislosti na pomoci druhého člověka čikompenzačních pomůcek. V rámci programu plavecké výuky podle Halliwickova konceptu, který byl sestaven z 10 plaveckých lekcí, jsme v rámci případové studie sledovali psychickou odezvu jednotlivých lekcí i celého programu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi

  • ISSN

    1804-4220

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2013

  • Issue of the periodical within the volume

    4 (2)

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    41-51

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database