Sports Coach: Evolving the Profession and Its Various Forms and Challenges
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F19%3A00111364" target="_blank" >RIV/00216224:14510/19:00111364 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.14" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.14</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.14" target="_blank" >10.14712/23363177.2019.14</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sportovní trenér: vymezování profese a její různé podoby a problémy
Original language description
Studie je koncipována jako teoretický vhled do profese sportovního trenéra. Na základě kulturně-historické argumentace je jejím cílem nastínit, jak se profese sportovních trenérů utvářela v kontextu dynamicky se rozvíjející oblasti tělesné výchovy a sportu a s jakými problémy je konfrontována. Úvodní část je věnována historickému ohlédnutí (se) za vznikem trenérství. Následně jsou představeny vymezení a charakteristika této oblasti lidské činnosti. V kontextu diskuse o (semi)profesionalismu je zmíněna myšlenka sdíleného profesního prostoru, v němž vedle profesionálních zkušených trenérů působí také dobrovolní a poloprofesionální (začínající) trenéři. Poté jsou v textu rozebírány funkce trenérů a požadavky na jejich kompetence. Výklad ústí do problematiky vzdělávání trenérů. V závěru studie jsou zmíněny tři problémové okruhy trenérské profese: 1) její specifické a obecné charakteristiky, 2) etablování trenérství jako široce pojímané profese, 3) vzdělávání a profesní rozvoj trenérů.
Czech name
Sportovní trenér: vymezování profese a její různé podoby a problémy
Czech description
Studie je koncipována jako teoretický vhled do profese sportovního trenéra. Na základě kulturně-historické argumentace je jejím cílem nastínit, jak se profese sportovních trenérů utvářela v kontextu dynamicky se rozvíjející oblasti tělesné výchovy a sportu a s jakými problémy je konfrontována. Úvodní část je věnována historickému ohlédnutí (se) za vznikem trenérství. Následně jsou představeny vymezení a charakteristika této oblasti lidské činnosti. V kontextu diskuse o (semi)profesionalismu je zmíněna myšlenka sdíleného profesního prostoru, v němž vedle profesionálních zkušených trenérů působí také dobrovolní a poloprofesionální (začínající) trenéři. Poté jsou v textu rozebírány funkce trenérů a požadavky na jejich kompetence. Výklad ústí do problematiky vzdělávání trenérů. V závěru studie jsou zmíněny tři problémové okruhy trenérské profese: 1) její specifické a obecné charakteristiky, 2) etablování trenérství jako široce pojímané profese, 3) vzdělávání a profesní rozvoj trenérů.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Orbis Scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
2336-3177
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
23
Pages from-to
63-85
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85080037759