The Beginning of Industry and Railway in Moravia and Silesia - Historical Aspects of Progress
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F06%3A00016315" target="_blank" >RIV/00216224:14560/06:00016315 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Počátky průmyslu a železnice na Moravě a ve Slezsku - historické aspekty vývoje
Original language description
Průmyslová výroba má na Moravě dlouholetou historii a tradici. Původní koncentrace manufakturní a později tovární výroby se etablovaly zejména v moravsko/slezsko ? pruském příhraničí a v Brně a okolí. S rozvojem těžby uhlí a primárně navazujících výrob (zejména hutnické a kovozpracující) zaznamenalo prudký rozvoj průmyslu především Ostravsko, což byla ovšem do určité míry výjimka, protože těžiště průmyslové výroby se v průběhu 19. století přesunulo, do značné míry také vlivem rozvíjející se železniční dopravy, do vnitrozemí do nově vznikajících průmyslových center. Právě město Brno, jako jedno z nejvíce průmyslových měst celého Rakouska bylo v roce 1839 napojeno na parostrojní železnici a industrializace a urbanizace Moravy a Slezska (také díky železnici) byla spuštěna.
Czech name
Počátky průmyslu a železnice na Moravě a ve Slezsku - historické aspekty vývoje
Czech description
Průmyslová výroba má na Moravě dlouholetou historii a tradici. Původní koncentrace manufakturní a později tovární výroby se etablovaly zejména v moravsko/slezsko ? pruském příhraničí a v Brně a okolí. S rozvojem těžby uhlí a primárně navazujících výrob (zejména hutnické a kovozpracující) zaznamenalo prudký rozvoj průmyslu především Ostravsko, což byla ovšem do určité míry výjimka, protože těžiště průmyslové výroby se v průběhu 19. století přesunulo, do značné míry také vlivem rozvíjející se železniční dopravy, do vnitrozemí do nově vznikajících průmyslových center. Právě město Brno, jako jedno z nejvíce průmyslových měst celého Rakouska bylo v roce 1839 napojeno na parostrojní železnici a industrializace a urbanizace Moravy a Slezska (také díky železnici) byla spuštěna.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F04%2F2128" target="_blank" >GA402/04/2128: Railway transport - institutional aspects, economic theory and policy</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Národohospodářský obzor
ISSN
1213-2446
e-ISSN
—
Volume of the periodical
VI
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
24-30
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—