Railway Transport - Economic Policy and Theory
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F07%3A00020150" target="_blank" >RIV/00216224:14560/07:00020150 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
Original language description
Monografie je výstupem stejnojmenného projektu podporovaného GA ČR. Celý text je organizován do šesti základních kapitol. První kapitola se zabývá základními teoretickými koncepty, které jsou relevantní pro analýzu především mikroekonomických aspektů železničního trhu, vztahu státu a železničních dopravců a působení konkurence na železničním trhu. Druhá kapitola využívá historickou metodu při studiu některých problémů, které jsou přítomny v minulosti i současnosti železnic. Analýza příčin některých současných problémů železnice dala překvapující zjištění, že řada problémů má počátky v dávné historii a mnoho z nich se cyklicky opakuje. Na tuto kapitolu navazuje kapitola třetí, která se zabývá ekonomickou historií železnice. V rámci historické analýzy vývoje světových železnic je aplikována teorie životního cyklu na vývoj železnice, včetně možných důsledků pro tvorbu dopravní politiky. Čtvrtá kapitola je věnována základním principům a důsledkům Evropské dopravní politiky, jež je klíčovým
Czech name
Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
Czech description
Monografie je výstupem stejnojmenného projektu podporovaného GA ČR. Celý text je organizován do šesti základních kapitol. První kapitola se zabývá základními teoretickými koncepty, které jsou relevantní pro analýzu především mikroekonomických aspektů železničního trhu, vztahu státu a železničních dopravců a působení konkurence na železničním trhu. Druhá kapitola využívá historickou metodu při studiu některých problémů, které jsou přítomny v minulosti i současnosti železnic. Analýza příčin některých současných problémů železnice dala překvapující zjištění, že řada problémů má počátky v dávné historii a mnoho z nich se cyklicky opakuje. Na tuto kapitolu navazuje kapitola třetí, která se zabývá ekonomickou historií železnice. V rámci historické analýzy vývoje světových železnic je aplikována teorie životního cyklu na vývoj železnice, včetně možných důsledků pro tvorbu dopravní politiky. Čtvrtá kapitola je věnována základním principům a důsledkům Evropské dopravní politiky, jež je klíčovým
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F04%2F2128" target="_blank" >GA402/04/2128: Railway transport - institutional aspects, economic theory and policy</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-210-4233-9
Number of pages
230
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—