All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Vertical Integration Versus Separation in Railway Industry - Cui Bono?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F07%3A00022772" target="_blank" >RIV/00216224:14560/07:00022772 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vertikální integrace versus separace v železniční dopravě - cui bono?

  • Original language description

    Současná reforma železniční dopravy je založena na vertikální separaci, tzn. formálním i faktickém oddělení železničního provozu od vlastnictví a správy dopravní infrastruktury. Toto na první pohled logické a jednoznačné řešení však v sobě skrývá některáúskalí, jejichž podstata je jednak technická a rovněž čistě ekonomická. V konečném důsledku to znamená, že vertikální separace nemusí ve specifických podmínkách určité země vést ke zvýšení efektivnosti, ale naopak ke zvýšení celkových nákladů železničnídopravy. To způsobí vyšší zátěž veřejných rozpočtů a nižší míru zisku zákazníků a užitku spotřebitelů. Článek tato úskalí identifikuje, popisuje a navrhuje směry nutné analýzy k odhadu výsledného efektu vertikální separace v českých podmínkách.

  • Czech name

    Vertikální integrace versus separace v železniční dopravě - cui bono?

  • Czech description

    Současná reforma železniční dopravy je založena na vertikální separaci, tzn. formálním i faktickém oddělení železničního provozu od vlastnictví a správy dopravní infrastruktury. Toto na první pohled logické a jednoznačné řešení však v sobě skrývá některáúskalí, jejichž podstata je jednak technická a rovněž čistě ekonomická. V konečném důsledku to znamená, že vertikální separace nemusí ve specifických podmínkách určité země vést ke zvýšení efektivnosti, ale naopak ke zvýšení celkových nákladů železničnídopravy. To způsobí vyšší zátěž veřejných rozpočtů a nižší míru zisku zákazníků a užitku spotřebitelů. Článek tato úskalí identifikuje, popisuje a navrhuje směry nutné analýzy k odhadu výsledného efektu vertikální separace v českých podmínkách.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0524" target="_blank" >1M0524: Research center on competitiveness of Czech economy</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele.

  • ISBN

    978-80-7395-006-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    103-109

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Dopravní fakulta Jana Pernera

  • Event date

    Oct 25, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article