Quality of provided services as the basic success instrument of non-profit organisations in social services
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00036270" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00036270 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kvalita sociálních služeb jako podmínka úspěšnosti nestátních neziskových organizací
Original language description
Sociální služby jsou poskytovány především marginalizované skupině obyvatelstva. Aby sociální služby byly pro uživatele účinné, musí být především kvalitní. Aby byla zajištěna kvalita služby, musí být poskytnuta záruka jak uživatelům služby, tak poskytovatelům služeb. Nový zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách přinesl mnoho zásadních změn. Poskytovatelé mají povinnost dodržovat standardy jimi poskytovaných sociálních služeb, uživatelé (klienti) sociálních služeb se na základě dodržování standardůsociálních služeb mohou lépe orientovat ve výběru poskytovatelů. To umožňuje větší konkurenci mezi poskytovateli sociálních služeb, ať už terénních služeb nebo ústavní péče. Právě hodnocení poskytovatelů na základě dodržování standardů je pro úspěšnostfungování poskytovatelů základním kritériem úspěšného ekonomického fungování a sociálního chování organizace nabízející sociální služby.
Czech name
Kvalita sociálních služeb jako podmínka úspěšnosti nestátních neziskových organizací
Czech description
Sociální služby jsou poskytovány především marginalizované skupině obyvatelstva. Aby sociální služby byly pro uživatele účinné, musí být především kvalitní. Aby byla zajištěna kvalita služby, musí být poskytnuta záruka jak uživatelům služby, tak poskytovatelům služeb. Nový zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách přinesl mnoho zásadních změn. Poskytovatelé mají povinnost dodržovat standardy jimi poskytovaných sociálních služeb, uživatelé (klienti) sociálních služeb se na základě dodržování standardůsociálních služeb mohou lépe orientovat ve výběru poskytovatelů. To umožňuje větší konkurenci mezi poskytovateli sociálních služeb, ať už terénních služeb nebo ústavní péče. Právě hodnocení poskytovatelů na základě dodržování standardů je pro úspěšnostfungování poskytovatelů základním kritériem úspěšného ekonomického fungování a sociálního chování organizace nabízející sociální služby.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Faktory úspěchu nestátních neziskových organizací
ISBN
978-80-245-1473-4
Number of pages of the result
10
Pages from-to
—
Number of pages of the book
224
Publisher name
Nakladatelsví Oeconomica
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—