All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Debt Management Institutional Models

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F09%3A00029188" target="_blank" >RIV/00216224:14560/09:00029188 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Institucionální modely managementu dluhu

  • Original language description

    V odborném světě se management dluhu a jeho podoba začaly zkoumat v souvislosti s růstem zadlužení většiny vyspělých států v 70. - 80. letech 20. století a potřebou tuto situaci řešit. Management dluhu začal být vnímán jako důležitý aktivní nástroj vládní politiky ke snižování, resp. optimalizaci portfolia vládního dluhu. Vývoj institucionálního uspořádání managementu dluhu měl obdobné rysy jako formování nezávislých centrálních bank v 80. letech 20. století. Jako ideální model bylo po určitou dobu vnímáno vytvoření samostatné agentury managementu dluhu. Nicméně v dosavadní praxi úspěšně fungují i modely další. Cílem tohoto článku je proto srovnat základní institucionální modely managementu dluhu a identifikovat jejich shodné a rozdílné rysy. A dále určit, zda a jaký mají jednotlivé charakteristiky vliv na výkon činnosti managementu dluhu v těchto modelech.

  • Czech name

    Institucionální modely managementu dluhu

  • Czech description

    V odborném světě se management dluhu a jeho podoba začaly zkoumat v souvislosti s růstem zadlužení většiny vyspělých států v 70. - 80. letech 20. století a potřebou tuto situaci řešit. Management dluhu začal být vnímán jako důležitý aktivní nástroj vládní politiky ke snižování, resp. optimalizaci portfolia vládního dluhu. Vývoj institucionálního uspořádání managementu dluhu měl obdobné rysy jako formování nezávislých centrálních bank v 80. letech 20. století. Jako ideální model bylo po určitou dobu vnímáno vytvoření samostatné agentury managementu dluhu. Nicméně v dosavadní praxi úspěšně fungují i modely další. Cílem tohoto článku je proto srovnat základní institucionální modely managementu dluhu a identifikovat jejich shodné a rozdílné rysy. A dále určit, zda a jaký mají jednotlivé charakteristiky vliv na výkon činnosti managementu dluhu v těchto modelech.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F08%2F1158" target="_blank" >GA402/08/1158: Implementation of new instruments of public expenditures management on regional level in the Czech Republic</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru (Sborník příspěvků z mezinárodního vědeckého semináře)

  • ISBN

    978-80-7399-657-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    KVE ESF MU

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Šlapanice

  • Event date

    Jan 22, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article