Shopping centres in the Czech Republic and in Brno ? selected aspects
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F12%3A00057122" target="_blank" >RIV/00216224:14560/12:00057122 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nákupní centra v České republice a v Brně ? vybrané aspekty
Original language description
Nákupní centra jsou velice úspěšným fenoménem současné doby. O jejich expanzi lze v České republice hovořit od konce 90. let a zdá se, že hlavní vlna výstavby se zarazila spolu s počínající ekonomickou krizí v roce 2008. Některá centra mají problémy s odlivem zákazníků a první již také skončila. Trh je do značné míry nasycený a konkurence je velká. Rozhodujícími faktory úspěchu se stávají atraktivní lokalita, vhodný mix nájemců a stále populárnější možnosti zábavy a trávení volného času. Kontroverzní zůstává lokalizace velkých nákupních center mimo urbánní rezidenční prostor, ale i v blízkosti městských center, jež v důsledku odlivu návštěvníků nezřídka ztrácejí svoji obchodní a společenskou funkci. Prostorová a socioekonomická analýza nákupních centerv České republice a v Brně je doplněna o vybrané výsledky výzkumu spádovosti za maloobchodem (jehož součástí jsou i nákupní centra) a nákupního chování ve vnitřním Brně.
Czech name
Nákupní centra v České republice a v Brně ? vybrané aspekty
Czech description
Nákupní centra jsou velice úspěšným fenoménem současné doby. O jejich expanzi lze v České republice hovořit od konce 90. let a zdá se, že hlavní vlna výstavby se zarazila spolu s počínající ekonomickou krizí v roce 2008. Některá centra mají problémy s odlivem zákazníků a první již také skončila. Trh je do značné míry nasycený a konkurence je velká. Rozhodujícími faktory úspěchu se stávají atraktivní lokalita, vhodný mix nájemců a stále populárnější možnosti zábavy a trávení volného času. Kontroverzní zůstává lokalizace velkých nákupních center mimo urbánní rezidenční prostor, ale i v blízkosti městských center, jež v důsledku odlivu návštěvníků nezřídka ztrácejí svoji obchodní a společenskou funkci. Prostorová a socioekonomická analýza nákupních centerv České republice a v Brně je doplněna o vybrané výsledky výzkumu spádovosti za maloobchodem (jehož součástí jsou i nákupní centra) a nákupního chování ve vnitřním Brně.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Spatio-temporal organization of daily urban systems: analysis and assessment of selected regions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů