All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Common Market and Railways

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00097793" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00097793 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Common Market and Railways

  • Original language description

    Cílem tohoto textu je poukázat na obtíže při zavádění jednotného železničního trhu v rámci Evropské unie. Síťový průmysl byl většinou považován za součást státní správy. Železnice se to v Evropě týkalo zcela plně. Jednalo se o podnik s monopolním uspořádáním, vlastními spřízněnými nebo pomocnými podniky, vlastní zdravotní péčí apod. Rozpočet na železnici byl součástí kapitoly Ministerstva železnic, a byl určitým způsobem nezávislý na příjmech z jízdného. Avšak kvůli poklesu provozu způsobenému změnami poptávky v postindustriální společnosti došlo k nárůstu zadlužení a narůstajícímu přílišnému rozpočtovému zatížení. Proto bylo zapotřebí zadlužení státu jako vlastníka snížit, a to přinejmenším oddělením finančního účetnictví dopravní infrastruktury a dopravy od provozu cestujících s převažující částí veřejných služeb, a zavedení výběrových řízení. Závislost na obrovském množství vládních financí však vytvořila nemalé překážky rychlému rozvoji jednotné evropské dopravní sítě a v rámci ní jednotné evropské železniční sítě. Vznik jednotného evropského dopravního prostoru a jednotné evropské železniční oblasti je podle současných předpovědí datován do roku 2050. Stále je zde starý záměr směřovat k vytvoření Spojených států Evropy; včetně současného 4. železničního balíčku, s některými důležitými opatřeními a přirozeně s některými kompromisy.

  • Czech name

    Common Market and Railways

  • Czech description

    Cílem tohoto textu je poukázat na obtíže při zavádění jednotného železničního trhu v rámci Evropské unie. Síťový průmysl byl většinou považován za součást státní správy. Železnice se to v Evropě týkalo zcela plně. Jednalo se o podnik s monopolním uspořádáním, vlastními spřízněnými nebo pomocnými podniky, vlastní zdravotní péčí apod. Rozpočet na železnici byl součástí kapitoly Ministerstva železnic, a byl určitým způsobem nezávislý na příjmech z jízdného. Avšak kvůli poklesu provozu způsobenému změnami poptávky v postindustriální společnosti došlo k nárůstu zadlužení a narůstajícímu přílišnému rozpočtovému zatížení. Proto bylo zapotřebí zadlužení státu jako vlastníka snížit, a to přinejmenším oddělením finančního účetnictví dopravní infrastruktury a dopravy od provozu cestujících s převažující částí veřejných služeb, a zavedení výběrových řízení. Závislost na obrovském množství vládních financí však vytvořila nemalé překážky rychlému rozvoji jednotné evropské dopravní sítě a v rámci ní jednotné evropské železniční sítě. Vznik jednotného evropského dopravního prostoru a jednotné evropské železniční oblasti je podle současných předpovědí datován do roku 2050. Stále je zde starý záměr směřovat k vytvoření Spojených států Evropy; včetně současného 4. železničního balíčku, s některými důležitými opatřeními a přirozeně s některými kompromisy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50200 - Economics and Business

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    REGULATED AND UNREGULATED COMPETITION ON RAILS, TELC 2013/ REGULOVANA A NEREGULOVANA KONKURENCE NA KOLEJICH, TELC 2013

  • ISBN

    9788021064256

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    173-179

  • Publisher name

    MASARYKOVA UNIV

  • Place of publication

    BRNO

  • Event location

    Brno, CZECH REPUBLIC

  • Event date

    Nov 7, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article

    000393926000012