Common Market and Railways
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00097793" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00097793 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Common Market and Railways
Original language description
Cílem tohoto textu je poukázat na obtíže při zavádění jednotného železničního trhu v rámci Evropské unie. Síťový průmysl byl většinou považován za součást státní správy. Železnice se to v Evropě týkalo zcela plně. Jednalo se o podnik s monopolním uspořádáním, vlastními spřízněnými nebo pomocnými podniky, vlastní zdravotní péčí apod. Rozpočet na železnici byl součástí kapitoly Ministerstva železnic, a byl určitým způsobem nezávislý na příjmech z jízdného. Avšak kvůli poklesu provozu způsobenému změnami poptávky v postindustriální společnosti došlo k nárůstu zadlužení a narůstajícímu přílišnému rozpočtovému zatížení. Proto bylo zapotřebí zadlužení státu jako vlastníka snížit, a to přinejmenším oddělením finančního účetnictví dopravní infrastruktury a dopravy od provozu cestujících s převažující částí veřejných služeb, a zavedení výběrových řízení. Závislost na obrovském množství vládních financí však vytvořila nemalé překážky rychlému rozvoji jednotné evropské dopravní sítě a v rámci ní jednotné evropské železniční sítě. Vznik jednotného evropského dopravního prostoru a jednotné evropské železniční oblasti je podle současných předpovědí datován do roku 2050. Stále je zde starý záměr směřovat k vytvoření Spojených států Evropy; včetně současného 4. železničního balíčku, s některými důležitými opatřeními a přirozeně s některými kompromisy.
Czech name
Common Market and Railways
Czech description
Cílem tohoto textu je poukázat na obtíže při zavádění jednotného železničního trhu v rámci Evropské unie. Síťový průmysl byl většinou považován za součást státní správy. Železnice se to v Evropě týkalo zcela plně. Jednalo se o podnik s monopolním uspořádáním, vlastními spřízněnými nebo pomocnými podniky, vlastní zdravotní péčí apod. Rozpočet na železnici byl součástí kapitoly Ministerstva železnic, a byl určitým způsobem nezávislý na příjmech z jízdného. Avšak kvůli poklesu provozu způsobenému změnami poptávky v postindustriální společnosti došlo k nárůstu zadlužení a narůstajícímu přílišnému rozpočtovému zatížení. Proto bylo zapotřebí zadlužení státu jako vlastníka snížit, a to přinejmenším oddělením finančního účetnictví dopravní infrastruktury a dopravy od provozu cestujících s převažující částí veřejných služeb, a zavedení výběrových řízení. Závislost na obrovském množství vládních financí však vytvořila nemalé překážky rychlému rozvoji jednotné evropské dopravní sítě a v rámci ní jednotné evropské železniční sítě. Vznik jednotného evropského dopravního prostoru a jednotné evropské železniční oblasti je podle současných předpovědí datován do roku 2050. Stále je zde starý záměr směřovat k vytvoření Spojených států Evropy; včetně současného 4. železničního balíčku, s některými důležitými opatřeními a přirozeně s některými kompromisy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50200 - Economics and Business
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
REGULATED AND UNREGULATED COMPETITION ON RAILS, TELC 2013/ REGULOVANA A NEREGULOVANA KONKURENCE NA KOLEJICH, TELC 2013
ISBN
9788021064256
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
173-179
Publisher name
MASARYKOVA UNIV
Place of publication
BRNO
Event location
Brno, CZECH REPUBLIC
Event date
Nov 7, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000393926000012