Customer Satisfaction, its Evaluation by Enterprises and Performance of Food Industry Enterprises
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00095783" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00095783 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Spokojenost zákazníků, její hodnocení podniky a výkonnost potravinářských podniků
Original language description
Spokojenost zákazníka pozitivně ovlivňuje finanční výkonnost podniku. Díky tomu podniky posuzují spokojenost zákazníka svých produktů. Nicméně zatím neexistuje studie, která by porovnávala spokojenost zákazníka z pohledu podniku a jeho zákazníka. Na základě dotazníkového výzkumu provedeného jak z hlediska podniku, tak z hlediska jeho zákazníka, bylo zjištěno, že podniky spokojenost svých zákazníků přeceňují ve všech zkoumaných faktorech. Zároveň bylo zjištěno, že zákazníci jsou schopni rozlišit podniky na výkonné a nevýkonné v tom smyslu, že spokojenost zákazníků výkonných podniků je vyšší, než spokojenost zákazníků nevýkonných podniků. Spokojenost zákazníka, resp. faktory ovlivňující spokojenost zákazníka tak mohou sloužit jako prediktor finanční výkonnosti podniku.
Czech name
Spokojenost zákazníků, její hodnocení podniky a výkonnost potravinářských podniků
Czech description
Spokojenost zákazníka pozitivně ovlivňuje finanční výkonnost podniku. Díky tomu podniky posuzují spokojenost zákazníka svých produktů. Nicméně zatím neexistuje studie, která by porovnávala spokojenost zákazníka z pohledu podniku a jeho zákazníka. Na základě dotazníkového výzkumu provedeného jak z hlediska podniku, tak z hlediska jeho zákazníka, bylo zjištěno, že podniky spokojenost svých zákazníků přeceňují ve všech zkoumaných faktorech. Zároveň bylo zjištěno, že zákazníci jsou schopni rozlišit podniky na výkonné a nevýkonné v tom smyslu, že spokojenost zákazníků výkonných podniků je vyšší, než spokojenost zákazníků nevýkonných podniků. Spokojenost zákazníka, resp. faktory ovlivňující spokojenost zákazníka tak mohou sloužit jako prediktor finanční výkonnosti podniku.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50600 - Political science
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuálne problémy podnikovej sféry 2015
ISBN
9788022540773
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
645-653
Publisher name
Ekonomická univerzita Bratislava
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
May 14, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000388355100078