Analysis of cooperation in tourism from the perspective of network characteristics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00097012" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00097012 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-86" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-86</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-86" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-86</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza spolupráce v cestovním ruchu z pohledu síťových charakteristik
Original language description
Předložený příspěvek se zaměřuje na analýzu spolupráce aktérů cestovního ruchu zapojených do tvorby společného produktu ve formě turistické karty. Jeho cílem je představit strukturu regionální spolupráce a s využitím síťové analýzy vizualizovat kooperativní chování a zhodnotit kvantitativní charakteristiky vzniklé sítě. Jedná se o aktuální problematiku, neboť zapojení do různých forem spolupráce může přispět k rozvoji destinace a posílení její konkurenceschopnosti. Pro analýzu konkrétního případu byl zvolen projekt Olomouc region Card, který vznikl již během roku 2004 a je do něj zapojeno rozmanité množství poskytovatelů služeb. V iniciování spolupráce sehrává zásadní roli veřejný sektor. Významnou měrou se do kooperačních aktivit zapojuje i soukromý sektor, jehož účast zajišťuje pestrou škálu služeb a diverzifikovanou nabídku atraktivit s různou úrovní slev. Lze konstatovat, že vytvořená síť se stává prostředkem specializace, avšak intenzita spolupráce není na takové úrovni jako v turisticky vyspělých alpských zemích, které prochází dlouhodobým úspěšným vývojem řízení a nyní se nachází v tzv. konsolidační fázi spolupráce.
Czech name
Analýza spolupráce v cestovním ruchu z pohledu síťových charakteristik
Czech description
Předložený příspěvek se zaměřuje na analýzu spolupráce aktérů cestovního ruchu zapojených do tvorby společného produktu ve formě turistické karty. Jeho cílem je představit strukturu regionální spolupráce a s využitím síťové analýzy vizualizovat kooperativní chování a zhodnotit kvantitativní charakteristiky vzniklé sítě. Jedná se o aktuální problematiku, neboť zapojení do různých forem spolupráce může přispět k rozvoji destinace a posílení její konkurenceschopnosti. Pro analýzu konkrétního případu byl zvolen projekt Olomouc region Card, který vznikl již během roku 2004 a je do něj zapojeno rozmanité množství poskytovatelů služeb. V iniciování spolupráce sehrává zásadní roli veřejný sektor. Významnou měrou se do kooperačních aktivit zapojuje i soukromý sektor, jehož účast zajišťuje pestrou škálu služeb a diverzifikovanou nabídku atraktivit s různou úrovní slev. Lze konstatovat, že vytvořená síť se stává prostředkem specializace, avšak intenzita spolupráce není na takové úrovni jako v turisticky vyspělých alpských zemích, které prochází dlouhodobým úspěšným vývojem řízení a nyní se nachází v tzv. konsolidační fázi spolupráce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50600 - Political science
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků.
ISBN
9788021085879
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
660-666
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Kurdějov
Event date
Jan 1, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000426864500086