Special demand segments in the context of rural tourism
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F20%3A00115585" target="_blank" >RIV/00216224:14560/20:00115585 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2020" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2020</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Speciální poptávkové segmenty v kontextu venkovského cestovního ruchu
Original language description
Venkovský cestovní ruch představuje jednu z udržitelných forem cestování, kterou lze vzhledem k jeho povaze považovat za protipól k přeplněným destinacím s masovou turistikou. Motivací strany poptávky pro participaci na této formě cestovního ruchu bývá především touha po kontaktu s (nedotčenou) přírodou, potřeba odpočinout si od rušného města či aktivně relaxovat při vykonávaní rozmanitých sportů. Společensko-ekonomické změny poslední doby vedou mimo jiné k tomu, že trh na straně poptávky přestal být homogenním celkem a stal se souborem několika cílových skupin. Dle přání a tužeb těchto skupin pak strana nabídky optimalizuje svoje produkty. Na tuto problematiku reaguje předkládaný příspěvek, který kombinuje téma venkovského cestovního ruchu, jeho poptávky a posuzuje vhodnost novodobých segmentů (např. LOHAS, DINKS) pro tuto formu cestovního ruchu. Příspěvek je zpracován formou integrativní přehledové studie, zvolené metody jsou analýza, syntéza a kompilace vybraných studií. Výsledkem je popis patřičnosti segmentů, který může například sloužit jako podklad pro destinační společnosti či malé a střední podniky při tvorbě jejich marketingové strategie.
Czech name
Speciální poptávkové segmenty v kontextu venkovského cestovního ruchu
Czech description
Venkovský cestovní ruch představuje jednu z udržitelných forem cestování, kterou lze vzhledem k jeho povaze považovat za protipól k přeplněným destinacím s masovou turistikou. Motivací strany poptávky pro participaci na této formě cestovního ruchu bývá především touha po kontaktu s (nedotčenou) přírodou, potřeba odpočinout si od rušného města či aktivně relaxovat při vykonávaní rozmanitých sportů. Společensko-ekonomické změny poslední doby vedou mimo jiné k tomu, že trh na straně poptávky přestal být homogenním celkem a stal se souborem několika cílových skupin. Dle přání a tužeb těchto skupin pak strana nabídky optimalizuje svoje produkty. Na tuto problematiku reaguje předkládaný příspěvek, který kombinuje téma venkovského cestovního ruchu, jeho poptávky a posuzuje vhodnost novodobých segmentů (např. LOHAS, DINKS) pro tuto formu cestovního ruchu. Příspěvek je zpracován formou integrativní přehledové studie, zvolené metody jsou analýza, syntéza a kompilace vybraných studií. Výsledkem je popis patřičnosti segmentů, který může například sloužit jako podklad pro destinační společnosti či malé a střední podniky při tvorbě jejich marketingové strategie.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální problémy cestovního ruchu - overtourism - riziko pro destinace
ISBN
9788088064466
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
73-83
Publisher name
Vysoká škola polytechnická v Jihlavě
Place of publication
Jihlava
Event location
Jihlava
Event date
Jan 1, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—