Democratic values in textbooks: cliche or worldview?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00093493" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00093493 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Demokratické prvky v učebnicích: fráze nebo světonázor?
Original language description
Na základě dřívějších analýz obsahu učebnic anglického jazyka autorka posuzuje trendy v obsahu učebnic, poukazuje na vyprázdnění obsahu v učebnicích ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro střední školy a zamýšlí se nad způsoby prezentace a pojetí obsahu, které by u studentů rozvíjely kritické myšlení a hodnoty demokracie. Ve studii byla použita kritická analýza diskurzu a koncept Ecova otevřeného a uzavřeného textu.
Czech name
Demokratické prvky v učebnicích: fráze nebo světonázor?
Czech description
Na základě dřívějších analýz obsahu učebnic anglického jazyka autorka posuzuje trendy v obsahu učebnic, poukazuje na vyprázdnění obsahu v učebnicích ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro střední školy a zamýšlí se nad způsoby prezentace a pojetí obsahu, které by u studentů rozvíjely kritické myšlení a hodnoty demokracie. Ve studii byla použita kritická analýza diskurzu a koncept Ecova otevřeného a uzavřeného textu.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů