Mush-up teaching: Výběr a tvorba výukových materiálů prostřednictvím kompilačně-autentických metod
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F17%3A00100562" target="_blank" >RIV/00216224:14640/17:00100562 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mush-up teaching: Výběr a tvorba výukových materiálů prostřednictvím kompilačně-autentických metod
Original language description
Dynamický rozvoj informačních a komunikačních technologií, zejména multimédií a sociálních sítí, i jejich vzrůstající vliv na chod společnosti s sebou nutně přinášejí nezbytné změny ve vzdělávání. Oblast výuky cizích jazyků na vysokých školách představuje jedno z prostředí, ve kterém se původní experimentální povaha využití technologií, multimediálních prvků a komunikace na sociálních sítích posunula do fáze přirozeného začleňování do běžné výuky a jejich přítomnost se mnohde stala již rutinní záležitostí. Tento příspěvek má za cíl na příkladu Centra jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity (CJV MU) poukázat na možnosti výběru a tvorby výukových materiálů pro komplexní, flexibilní a individualizované jazykové vzdělávání v akademickém prostředí. V rámci prezentace budou představeny funkční postupy, které umožňují efektivní kompilaci, a potažmo didaktizaci, 16 materiálů existujících online. Dále budou nastíněny výseky prostoru sociálních sítí, které s sebou přinášejí prvky autenticity, díky nimž lze účinně kombinovat synchronní a asynchronní komunikaci s aktivitami individuálního a kolaborativního charakteru takovým způsobem, aby bylo možné vysokoškolské studenty zapojit do realistických situací akademické či odborné povahy a vystavit je tak prostředí, ve kterém by si mohli ověřit a zdokonalit své jazykové, odborné i socio-kulturní dovednosti.
Czech name
Mush-up teaching: Výběr a tvorba výukových materiálů prostřednictvím kompilačně-autentických metod
Czech description
Dynamický rozvoj informačních a komunikačních technologií, zejména multimédií a sociálních sítí, i jejich vzrůstající vliv na chod společnosti s sebou nutně přinášejí nezbytné změny ve vzdělávání. Oblast výuky cizích jazyků na vysokých školách představuje jedno z prostředí, ve kterém se původní experimentální povaha využití technologií, multimediálních prvků a komunikace na sociálních sítích posunula do fáze přirozeného začleňování do běžné výuky a jejich přítomnost se mnohde stala již rutinní záležitostí. Tento příspěvek má za cíl na příkladu Centra jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity (CJV MU) poukázat na možnosti výběru a tvorby výukových materiálů pro komplexní, flexibilní a individualizované jazykové vzdělávání v akademickém prostředí. V rámci prezentace budou představeny funkční postupy, které umožňují efektivní kompilaci, a potažmo didaktizaci, 16 materiálů existujících online. Dále budou nastíněny výseky prostoru sociálních sítí, které s sebou přinášejí prvky autenticity, díky nimž lze účinně kombinovat synchronní a asynchronní komunikaci s aktivitami individuálního a kolaborativního charakteru takovým způsobem, aby bylo možné vysokoškolské studenty zapojit do realistických situací akademické či odborné povahy a vystavit je tak prostředí, ve kterém by si mohli ověřit a zdokonalit své jazykové, odborné i socio-kulturní dovednosti.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů