All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Developing intercultural communicative competence in foreign language courses for specific purposes: the role of a native speaker

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F19%3A00113342" target="_blank" >RIV/00216224:14640/19:00113342 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvíjení IKK v kurzech odborného cizího jazyka: rodilý mluvčí-nepedagog ve výuce

  • Original language description

    Výuka cizího odborného jazyka nespočívá pouze ve výuce odborné slovní zásoby a rozvíjení znalostí v dalších lingvistických kategoriích. Dnes více než kdy dříve zasahují potřeby studentů do oblasti dovedností sociolingvistických, pragmatických a obecných. Na příkladu dvou didaktických aktivit budeme demonstrovat možnosti posilování těchto dovedností s důrazem na kompetenci interkulturní, která se stala novým horizontem ve výuce cizích jazyků (Beacco 2000, Beacco 2013). Jako první představíme videokonferenční výuku, která byla relizována mezi Centrem jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity (CJV MU) a Aftec Tours a CJV MU a l’IUT Université Picardie, a dále obsah předmětu asistentství studentů programu Erasmus ve výuce cizích jazyků na MU a jeho realizaci v kurzech odborné francouzštiny na Ekonomicko-správní fakultě MU. V obou případech budeme specifikovat jejich interkulturní dimenzi a možnosti rozvoje dovedností, které budou studenti potřebovat ve svém budoucím profesním životě.

  • Czech name

    Rozvíjení IKK v kurzech odborného cizího jazyka: rodilý mluvčí-nepedagog ve výuce

  • Czech description

    Výuka cizího odborného jazyka nespočívá pouze ve výuce odborné slovní zásoby a rozvíjení znalostí v dalších lingvistických kategoriích. Dnes více než kdy dříve zasahují potřeby studentů do oblasti dovedností sociolingvistických, pragmatických a obecných. Na příkladu dvou didaktických aktivit budeme demonstrovat možnosti posilování těchto dovedností s důrazem na kompetenci interkulturní, která se stala novým horizontem ve výuce cizích jazyků (Beacco 2000, Beacco 2013). Jako první představíme videokonferenční výuku, která byla relizována mezi Centrem jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity (CJV MU) a Aftec Tours a CJV MU a l’IUT Université Picardie, a dále obsah předmětu asistentství studentů programu Erasmus ve výuce cizích jazyků na MU a jeho realizaci v kurzech odborné francouzštiny na Ekonomicko-správní fakultě MU. V obou případech budeme specifikovat jejich interkulturní dimenzi a možnosti rozvoje dovedností, které budou studenti potřebovat ve svém budoucím profesním životě.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3

  • ISBN

    9788026109327

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    80-91

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    ZČU Plzeň

  • Event date

    Jan 1, 2019

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article