Novice Teachers´ Perceptions of School Climate
Result description
The text presents two qualitative research studies which focused on subjective perceptions of negative aspects of school climate by novice teachers.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Klima školy z pohledu začínajícího učitele. Dvě kvalitativní sondy.
Original language description
V textu jsou představeny výstupy dvou kvalitativních sond, které byly zaměřeny na subjektivní percepce negativních aspektů klimatu školy novici v učitelské profesi..
Czech name
Klima školy z pohledu začínajícího učitele. Dvě kvalitativní sondy.
Czech description
V textu jsou představeny výstupy dvou kvalitativních sond, které byly zaměřeny na subjektivní percepce negativních aspektů klimatu školy novici v učitelské profesi..
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Psychosociální klima školy II.
ISBN
80-86633-29-2
Number of pages of the result
20
Pages from-to
—
Number of pages of the book
—
Publisher name
MSD s.r.o.
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—
Result type
C - Chapter in a specialist book
CEP
AM - Pedagogy and education
Year of implementation
2004