Teacher Professional Development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F05%3A00006760" target="_blank" >RIV/00216275:25210/05:00006760 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Teacher Professional Development
Original language description
The text aims to provide a review of recent educational research conducted in the field of teacher professional development in order to contribute to the ongoing discussion concerning both initial and further education of teachers.
Czech name
Profesní rozvoj učitele
Czech description
Cílem textu je poskytnout přehled výsledků empirických šetření v oblasti profesního rozvoje učitele, a tím přispět k probíhající diskusi o počátečním i dalším vzdělávání učitelů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
The New Educational Review, Vol. 7
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2005
Issue of the periodical within the volume
3-4
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
15
Pages from-to
189-203
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—