All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Possibilities of Bohr's Complementary Framework of Thought in Teaching.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F12%3A39895151" target="_blank" >RIV/00216275:25210/12:39895151 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnosti Bohrova komplementárního rámce myšlení ve výuce

  • Original language description

    Příspěvek poukazuje na Bohrovo a Heideggerovo vymezení se vůči dosavadnímu vědo-technickému či kalkulujícímu myšlení, které zasáhlo i humanitní vědy v jejich přístupu k porozumění zkoumaných jevů. Zatímco Heidegger v hermeneutické fenomenologii přicházís koncepcí zamýšlejícího se myšlení, které umí říkat ano i ne kalkulujícímu myšlení, Bohr dospívá ve fyzice k ideji komplementarity. Tu posléze pojímá jako nový epistemologický, pedagogický či didaktický rámec myšlení, umožňující smysluplné doplnění nekompatibilních deskripcí téhož jevu v jednom i více různých vědních oborech. Příspěvek popisuje na základě vybraných příkladů z různých oborů a každodenního života praktické využití tohoto rámce v jakémkoli vyučovaném předmětu a disciplíně.

  • Czech name

    Možnosti Bohrova komplementárního rámce myšlení ve výuce

  • Czech description

    Příspěvek poukazuje na Bohrovo a Heideggerovo vymezení se vůči dosavadnímu vědo-technickému či kalkulujícímu myšlení, které zasáhlo i humanitní vědy v jejich přístupu k porozumění zkoumaných jevů. Zatímco Heidegger v hermeneutické fenomenologii přicházís koncepcí zamýšlejícího se myšlení, které umí říkat ano i ne kalkulujícímu myšlení, Bohr dospívá ve fyzice k ideji komplementarity. Tu posléze pojímá jako nový epistemologický, pedagogický či didaktický rámec myšlení, umožňující smysluplné doplnění nekompatibilních deskripcí téhož jevu v jednom i více různých vědních oborech. Příspěvek popisuje na základě vybraných příkladů z různých oborů a každodenního života praktické využití tohoto rámce v jakémkoli vyučovaném předmětu a disciplíně.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GPP401%2F12%2FP280" target="_blank" >GPP401/12/P280: Bohr´s complementary Approach to the Phenomenon of the Living. A Phenomenological Interpretation.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    LXII

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    305-316

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database