All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Faraway, So Close: On Selected Forms of Interconnectedness between Private and Public Universities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F13%3A39897420" target="_blank" >RIV/00216275:25210/13:39897420 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tak daleko, tak blízko: k vybraným formám propojení mezi soukromými a veřejnými vysokými školami

  • Original language description

    Soukromé vysoké školy a veřejné vysoké školy bývají v České Republice nezřídka vnímány jako dva rozdílné a oddělené světy, které svým studujícím poskytují vzdělání odlišné úrovně. Cílem tohoto textu, který vychází z etnografického výzkumu prováděného najedné soukromé vysoké škole a čtyřech veřejných, je poukázat na to, že za fasádou odlišnosti panují vícečetné vztahy propojení a spříznění. Cílem textu je analyzovat zejména čtyři z nich: fenomén ?létajících profesorů?, toky vědění a jejich důsledky propřekryv vzdělávacích obsahů, toky služeb v podobě praktik nostrifikace diplomů a toky výzkumných kapacit. Jak tyto příklady ukazují, konstelace uvnitř systému českého vysokého školství, zejména akreditační podmínky a v nich ztělesněné personální požadavky na garanty studijních programů a na výzkumné výsledky, podmiňují závislost soukromých škol na veřejných školách a jejich lidských zdrojích. Jakkoli tento vztah závislosti napomáhá individuálním akademikům z veřejných škol zvyšovat vlast

  • Czech name

    Tak daleko, tak blízko: k vybraným formám propojení mezi soukromými a veřejnými vysokými školami

  • Czech description

    Soukromé vysoké školy a veřejné vysoké školy bývají v České Republice nezřídka vnímány jako dva rozdílné a oddělené světy, které svým studujícím poskytují vzdělání odlišné úrovně. Cílem tohoto textu, který vychází z etnografického výzkumu prováděného najedné soukromé vysoké škole a čtyřech veřejných, je poukázat na to, že za fasádou odlišnosti panují vícečetné vztahy propojení a spříznění. Cílem textu je analyzovat zejména čtyři z nich: fenomén ?létajících profesorů?, toky vědění a jejich důsledky propřekryv vzdělávacích obsahů, toky služeb v podobě praktik nostrifikace diplomů a toky výzkumných kapacit. Jak tyto příklady ukazují, konstelace uvnitř systému českého vysokého školství, zejména akreditační podmínky a v nich ztělesněné personální požadavky na garanty studijních programů a na výzkumné výsledky, podmiňují závislost soukromých škol na veřejných školách a jejich lidských zdrojích. Jakkoli tento vztah závislosti napomáhá individuálním akademikům z veřejných škol zvyšovat vlast

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Mass higher education in institutional settings: ethnography of academic departments in the Czech Republic</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    21

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    3-19

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database