Faraway, So Close: On Selected Forms of Interconnectedness between Private and Public Universities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F13%3A39897420" target="_blank" >RIV/00216275:25210/13:39897420 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tak daleko, tak blízko: k vybraným formám propojení mezi soukromými a veřejnými vysokými školami
Original language description
Soukromé vysoké školy a veřejné vysoké školy bývají v České Republice nezřídka vnímány jako dva rozdílné a oddělené světy, které svým studujícím poskytují vzdělání odlišné úrovně. Cílem tohoto textu, který vychází z etnografického výzkumu prováděného najedné soukromé vysoké škole a čtyřech veřejných, je poukázat na to, že za fasádou odlišnosti panují vícečetné vztahy propojení a spříznění. Cílem textu je analyzovat zejména čtyři z nich: fenomén ?létajících profesorů?, toky vědění a jejich důsledky propřekryv vzdělávacích obsahů, toky služeb v podobě praktik nostrifikace diplomů a toky výzkumných kapacit. Jak tyto příklady ukazují, konstelace uvnitř systému českého vysokého školství, zejména akreditační podmínky a v nich ztělesněné personální požadavky na garanty studijních programů a na výzkumné výsledky, podmiňují závislost soukromých škol na veřejných školách a jejich lidských zdrojích. Jakkoli tento vztah závislosti napomáhá individuálním akademikům z veřejných škol zvyšovat vlast
Czech name
Tak daleko, tak blízko: k vybraným formám propojení mezi soukromými a veřejnými vysokými školami
Czech description
Soukromé vysoké školy a veřejné vysoké školy bývají v České Republice nezřídka vnímány jako dva rozdílné a oddělené světy, které svým studujícím poskytují vzdělání odlišné úrovně. Cílem tohoto textu, který vychází z etnografického výzkumu prováděného najedné soukromé vysoké škole a čtyřech veřejných, je poukázat na to, že za fasádou odlišnosti panují vícečetné vztahy propojení a spříznění. Cílem textu je analyzovat zejména čtyři z nich: fenomén ?létajících profesorů?, toky vědění a jejich důsledky propřekryv vzdělávacích obsahů, toky služeb v podobě praktik nostrifikace diplomů a toky výzkumných kapacit. Jak tyto příklady ukazují, konstelace uvnitř systému českého vysokého školství, zejména akreditační podmínky a v nich ztělesněné personální požadavky na garanty studijních programů a na výzkumné výsledky, podmiňují závislost soukromých škol na veřejných školách a jejich lidských zdrojích. Jakkoli tento vztah závislosti napomáhá individuálním akademikům z veřejných škol zvyšovat vlast
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Mass higher education in institutional settings: ethnography of academic departments in the Czech Republic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
3-19
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—