Double Learning in a Human Life
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F17%3A39912230" target="_blank" >RIV/00216275:25210/17:39912230 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dvojí učení v životě člověka
Original language description
Jak současná společnost vytváří podmínky pro učení dětí? Co vlastně mezinárodní výzkumy o školní vzdělanosti sdělují? Co nám říkají výzkumy v oblasti neurověd k procesu učení a jeho smysluplnosti? Učení je psychologický pojem pro poznávací procesy a je ryze individuální. Odtud potom plynou zvyšující se problémy školního vzdělávání dětí hromadnou formou s vnějšími tlaky na jednotlivce, přičemž míra přizpůsobení se prostředí a celku je považována za součást obsahu vzdělávání. Učení patří mezi volní schopnosti jedince, který biologicky nemá vnitřní motivaci ke konání věcí, které ho nebaví, pokud ovšem nejde o záchranu existence života. Jak se proměnilo pojetí dítěte a jeho role ve společnosti? Má se dítě učit pod tlakem strachu – co se v něm děje a jaký je výsledný efekt takéto výuky a učení.
Czech name
Dvojí učení v životě člověka
Czech description
Jak současná společnost vytváří podmínky pro učení dětí? Co vlastně mezinárodní výzkumy o školní vzdělanosti sdělují? Co nám říkají výzkumy v oblasti neurověd k procesu učení a jeho smysluplnosti? Učení je psychologický pojem pro poznávací procesy a je ryze individuální. Odtud potom plynou zvyšující se problémy školního vzdělávání dětí hromadnou formou s vnějšími tlaky na jednotlivce, přičemž míra přizpůsobení se prostředí a celku je považována za součást obsahu vzdělávání. Učení patří mezi volní schopnosti jedince, který biologicky nemá vnitřní motivaci ke konání věcí, které ho nebaví, pokud ovšem nejde o záchranu existence života. Jak se proměnilo pojetí dítěte a jeho role ve společnosti? Má se dítě učit pod tlakem strachu – co se v něm děje a jaký je výsledný efekt takéto výuky a učení.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Je potrebné žiakov do učenia sa nútiť? : podpora sebaregulácie a vnútornej motivácie žiakov k zodpovednému učeniu sa
ISBN
978-80-223-4468-5
Number of pages of the result
5
Pages from-to
13-17
Number of pages of the book
88
Publisher name
Univerzita Komenského v Bratislave
Place of publication
Bratislava
UT code for WoS chapter
—