All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Double Learning in a Human Life

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F17%3A39912230" target="_blank" >RIV/00216275:25210/17:39912230 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dvojí učení v životě člověka

  • Original language description

    Jak současná společnost vytváří podmínky pro učení dětí? Co vlastně mezinárodní výzkumy o školní vzdělanosti sdělují? Co nám říkají výzkumy v oblasti neurověd k procesu učení a jeho smysluplnosti? Učení je psychologický pojem pro poznávací procesy a je ryze individuální. Odtud potom plynou zvyšující se problémy školního vzdělávání dětí hromadnou formou s vnějšími tlaky na jednotlivce, přičemž míra přizpůsobení se prostředí a celku je považována za součást obsahu vzdělávání. Učení patří mezi volní schopnosti jedince, který biologicky nemá vnitřní motivaci ke konání věcí, které ho nebaví, pokud ovšem nejde o záchranu existence života. Jak se proměnilo pojetí dítěte a jeho role ve společnosti? Má se dítě učit pod tlakem strachu – co se v něm děje a jaký je výsledný efekt takéto výuky a učení.

  • Czech name

    Dvojí učení v životě člověka

  • Czech description

    Jak současná společnost vytváří podmínky pro učení dětí? Co vlastně mezinárodní výzkumy o školní vzdělanosti sdělují? Co nám říkají výzkumy v oblasti neurověd k procesu učení a jeho smysluplnosti? Učení je psychologický pojem pro poznávací procesy a je ryze individuální. Odtud potom plynou zvyšující se problémy školního vzdělávání dětí hromadnou formou s vnějšími tlaky na jednotlivce, přičemž míra přizpůsobení se prostředí a celku je považována za součást obsahu vzdělávání. Učení patří mezi volní schopnosti jedince, který biologicky nemá vnitřní motivaci ke konání věcí, které ho nebaví, pokud ovšem nejde o záchranu existence života. Jak se proměnilo pojetí dítěte a jeho role ve společnosti? Má se dítě učit pod tlakem strachu – co se v něm děje a jaký je výsledný efekt takéto výuky a učení.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Je potrebné žiakov do učenia sa nútiť? : podpora sebaregulácie a vnútornej motivácie žiakov k zodpovednému učeniu sa

  • ISBN

    978-80-223-4468-5

  • Number of pages of the result

    5

  • Pages from-to

    13-17

  • Number of pages of the book

    88

  • Publisher name

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Place of publication

    Bratislava

  • UT code for WoS chapter