All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Color shines and wants only to shine: Color in Heidegger’s The Origin of the Work of Art

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F21%3A39918704" target="_blank" >RIV/00216275:25210/21:39918704 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://kfi.zcu.cz/veda-a-vyzkum/kudej/" target="_blank" >https://kfi.zcu.cz/veda-a-vyzkum/kudej/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Barva září a chce jen zářit. Barva v Heideggerově Původu uměleckého díla.

  • Original language description

    Martin Heidegger v pojednání Původ uměleckého díla (prvně vydáno v roce 1950) tvrdí, že „barva září a chce jen zářit“. Tomuto tvrzení se však dále nevěnuje a explicitně nevykládá, co jím míní. Cílem tohoto textu je zmíněné tvrzení interpretovat, k čemuž je nejprve zapotřebí objasnit, jak barvě v Původu uměleckého díla rozumět, protože se zdá zřejmé, že barva v Heideggerově textu neoznačuje umělcem používaný materiál. Ve spojitosti s barvou je následně vyloženo dění, k němuž v malbě dochází. V této souvislosti se autor zaměřuje především na dva bytostné tahy uměleckého díla (ustavování světa a vtahování země) a pravdu jakožto neskrytost, která je pro Heideggerovo pojetí uměleckého díla zcela klíčová. Zjištěné skutečnosti poskytují základ pro závěrečnou část textu, která je věnována interpretaci Hedeiggerova tvrzení, přičemž je odhaleno, že záře barvy nemá nic společného s viditelnou změnou barvy.

  • Czech name

    Barva září a chce jen zářit. Barva v Heideggerově Původu uměleckého díla.

  • Czech description

    Martin Heidegger v pojednání Původ uměleckého díla (prvně vydáno v roce 1950) tvrdí, že „barva září a chce jen zářit“. Tomuto tvrzení se však dále nevěnuje a explicitně nevykládá, co jím míní. Cílem tohoto textu je zmíněné tvrzení interpretovat, k čemuž je nejprve zapotřebí objasnit, jak barvě v Původu uměleckého díla rozumět, protože se zdá zřejmé, že barva v Heideggerově textu neoznačuje umělcem používaný materiál. Ve spojitosti s barvou je následně vyloženo dění, k němuž v malbě dochází. V této souvislosti se autor zaměřuje především na dva bytostné tahy uměleckého díla (ustavování světa a vtahování země) a pravdu jakožto neskrytost, která je pro Heideggerovo pojetí uměleckého díla zcela klíčová. Zjištěné skutečnosti poskytují základ pro závěrečnou část textu, která je věnována interpretaci Hedeiggerova tvrzení, přičemž je odhaleno, že záře barvy nemá nic společného s viditelnou změnou barvy.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Kuděj

  • ISSN

    1211-8109

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    22

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    6-18

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database