All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Companion, Showpiece and Trophy: An Animal in the Education of the Nobility in the 19th Century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F23%3A39921036" target="_blank" >RIV/00216275:25210/23:39921036 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Společník, exponát i trofej. Zvíře ve výchově šlechty v 19. století.

  • Original language description

    Studie se zaměřuje na vztah a roli zvířat ve výchově šlechty, který bylo možné bádat prostřednictvím korespondence psané dětmi. Zobrazuje také rozdíly ve výchově mezi chlapci a dívkami. Děti malovaly zvířata od útlého věku formou jednoduchých kreseb a seznamovaly se s nimi prostřednictvím hraček. V pozdějším věku byly do výchovy zařazeny i aktivity jako byla jízda na koni, lov, ale i péče o zvířata. Každé zvíře mělo ve společnosti jinou funkci, což ovlivňovalo i vztah dětí k jednotlivým tvorům. Docházelo zde k paradoxu, protože děti se setkávaly se zvířaty určenými k lovu v oborách, kde mohly zvířata krmit a vytvářet si k nim pozitivní vztah. Lovná zvěř představovala také trofej. Specifické postavení v životě dětí měli kromě koní také psi. Na okraj děti zmiňovaly také návštěvy cirkusu a zoologických zahrad té doby.

  • Czech name

    Společník, exponát i trofej. Zvíře ve výchově šlechty v 19. století.

  • Czech description

    Studie se zaměřuje na vztah a roli zvířat ve výchově šlechty, který bylo možné bádat prostřednictvím korespondence psané dětmi. Zobrazuje také rozdíly ve výchově mezi chlapci a dívkami. Děti malovaly zvířata od útlého věku formou jednoduchých kreseb a seznamovaly se s nimi prostřednictvím hraček. V pozdějším věku byly do výchovy zařazeny i aktivity jako byla jízda na koni, lov, ale i péče o zvířata. Každé zvíře mělo ve společnosti jinou funkci, což ovlivňovalo i vztah dětí k jednotlivým tvorům. Docházelo zde k paradoxu, protože děti se setkávaly se zvířaty určenými k lovu v oborách, kde mohly zvířata krmit a vytvářet si k nim pozitivní vztah. Lovná zvěř představovala také trofej. Specifické postavení v životě dětí měli kromě koní také psi. Na okraj děti zmiňovaly také návštěvy cirkusu a zoologických zahrad té doby.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Zvířata a jejich lidé

  • ISBN

    978-80-246-5157-6

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

    354-366

  • Number of pages of the book

    535

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter