Primary school teacher education in historical, comparative and systematic perspective
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39922738" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39922738 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2024-1-2-18" target="_blank" >10.5817/PedOr2024-1-2-18</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělávání učitelů primárních škol v historicko-srovnávací a systematické perspektivě
Original language description
Přehledová studie analyzuje klíčové trendy ve vývoji vzdělávání této kategorie učitelů u nás od konce 19.století do současnosti na pozadí vývojových trendů v západoevropských zemích. V centru pozornosti jsou proměny po roce 1989 v kontextu měnících se společenských podmínek a transformace školství s cílem identifikovat pozitivní stránky dosavadního vývoje i kritická místa a otevřené otázky v koncepci a realizaci studia učitelství. Je reflektována role primární pedagogiky, v českém kontextu nově konstituovaného oboru, v tvorbě koncepce a inovacích studijních programů učitelství pro primární školu. Retrospektivní pohled je východiskem k úvahám o perspektivách dalšího vývoje.
Czech name
Vzdělávání učitelů primárních škol v historicko-srovnávací a systematické perspektivě
Czech description
Přehledová studie analyzuje klíčové trendy ve vývoji vzdělávání této kategorie učitelů u nás od konce 19.století do současnosti na pozadí vývojových trendů v západoevropských zemích. V centru pozornosti jsou proměny po roce 1989 v kontextu měnících se společenských podmínek a transformace školství s cílem identifikovat pozitivní stránky dosavadního vývoje i kritická místa a otevřené otázky v koncepci a realizaci studia učitelství. Je reflektována role primární pedagogiky, v českém kontextu nově konstituovaného oboru, v tvorbě koncepce a inovacích studijních programů učitelství pro primární školu. Retrospektivní pohled je východiskem k úvahám o perspektivách dalšího vývoje.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
34
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
29
Pages from-to
18-46
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—