Tools of Customer Loyalty Building in Industrial Market
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F04%3A00003366" target="_blank" >RIV/00216275:25310/04:00003366 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nástroje budování loajality zákazníků na průmyslovém trhu
Original language description
Současný hyperkonkurenční trh nutí podniky, aby poněkud přehodnotily svůj přístup k zákazníkům. Již nejde o to zákazníky pouze získat, jde o to je přitáhnout a připoutat k firmě tak, aby se stali věrnými neboli tzv. loajálními. Loajalitu zákazníků v moderním pojetí však nelze budovat pouze na základě snahy přimět zákazníka k opětovným nákupům. Je zřejmé, že pro zajištění dlouhodobé prosperity firmy je třeba chápat loajalitu mnohem šířeji. Jde o to, vybudovat vzájemně co nejprospěšnější vztah založený naefektivní výměně materiálních i emocionálních hodnot mezi firmou a zákazníkem, jehož výsledkem jsou pak opakované objednávky a pozitivní reference zákazníka do okolí. Cílem tedy musí být vytvoření až citového vztahu zákazníka k firmě a jejím výrobkům tak, aby zákazník danou firmu bez váhání preferoval a ostatním doporučoval. Tento úkol ale není pro firmu v žádném případě jednoduchý. O loajalitě zákazníků rozhoduje celá řada faktorů, které by měly firmy zmapovat, analyzovat a rozvíjet ve
Czech name
Nástroje budování loajality zákazníků na průmyslovém trhu
Czech description
Současný hyperkonkurenční trh nutí podniky, aby poněkud přehodnotily svůj přístup k zákazníkům. Již nejde o to zákazníky pouze získat, jde o to je přitáhnout a připoutat k firmě tak, aby se stali věrnými neboli tzv. loajálními. Loajalitu zákazníků v moderním pojetí však nelze budovat pouze na základě snahy přimět zákazníka k opětovným nákupům. Je zřejmé, že pro zajištění dlouhodobé prosperity firmy je třeba chápat loajalitu mnohem šířeji. Jde o to, vybudovat vzájemně co nejprospěšnější vztah založený naefektivní výměně materiálních i emocionálních hodnot mezi firmou a zákazníkem, jehož výsledkem jsou pak opakované objednávky a pozitivní reference zákazníka do okolí. Cílem tedy musí být vytvoření až citového vztahu zákazníka k firmě a jejím výrobkům tak, aby zákazník danou firmu bez váhání preferoval a ostatním doporučoval. Tento úkol ale není pro firmu v žádném případě jednoduchý. O loajalitě zákazníků rozhoduje celá řada faktorů, které by měly firmy zmapovat, analyzovat a rozvíjet ve
Classification
Type
V<sub>x</sub> - Unclassified - Research report containing classified information
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
4
Place of publication
Pardubice
Publisher/client name
Univerzita Pardubice
Version
—