All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modern Approaches to Perception and Implementation of CRM in the Global Markets

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004317" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004317 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Moderní přístupy ke vnímání a implementace CRM na globálních trzích

  • Original language description

    Customer Relationship Management (CRM) je moderním přístupem, který se každá konkurenceschopná firma snaží uplatňovat při hájení svých pozic na současných globálních trzích. Pokusy efektivně aplikovat CRM však mnohdy selhávají. Tento článek analyzuje dvaaspekty, které za možným nezdarem CRM projektů mnohdy stojí, a to jednak nejednotnost chápání CRM a také neucelenost systému jeho implementace. Příspěvek nastiňuje nutnost strategického přístupu k pojímání CRM a navrhuje ucelený proces jeho implementace.

  • Czech name

    Moderní přístupy ke vnímání a implementace CRM na globálních trzích

  • Czech description

    Customer Relationship Management (CRM) je moderním přístupem, který se každá konkurenceschopná firma snaží uplatňovat při hájení svých pozic na současných globálních trzích. Pokusy efektivně aplikovat CRM však mnohdy selhávají. Tento článek analyzuje dvaaspekty, které za možným nezdarem CRM projektů mnohdy stojí, a to jednak nejednotnost chápání CRM a také neucelenost systému jeho implementace. Příspěvek nastiňuje nutnost strategického přístupu k pojímání CRM a navrhuje ucelený proces jeho implementace.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Marketing & Komunikace

  • ISSN

    1211-5622

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    16

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    20-22

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database