All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Corporate Giving and Communicating thereof in the Czech Republic

Result description

Corporate giving is a key activity of corporate philanthropy – one of the pillars of corporate social responsibility (CSR). A prerequisite of sharing the benefits of CSR activities by the company is communicating thereof to the stakeholders. This article aims to analyze and evaluate the level of communication of corporate giving activities by selected companies operating in the Czech Republic, namely companies of the chemical industry, and formulate measures that would increase this level.

Keywords

CSR communicationCSR reportingcorporate social responsibilitycorporate philanthropycorporate giving

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Firemní dárcovství a jeho komunikování v České republice

  • Original language description

    Firemní dárcovství představuje klíčovou aktivitu firemní filantropie - jednoho z pilířů společenské odpovědnosti firem (CSR). Předpokladem sdílení přínosů CSR aktivit firmou je jejich komunikování ke stakeholderům. Cílem článku je analyzovat a zhodnotit úroveň komunikování aktivit firemního dárcovství vybraných firem působících v České republice, a to konkrétně firem chemického průmyslu a formulovat opatření, která by vedla ke zvýšení této úrovně.

  • Czech name

    Firemní dárcovství a jeho komunikování v České republice

  • Czech description

    Firemní dárcovství představuje klíčovou aktivitu firemní filantropie - jednoho z pilířů společenské odpovědnosti firem (CSR). Předpokladem sdílení přínosů CSR aktivit firmou je jejich komunikování ke stakeholderům. Cílem článku je analyzovat a zhodnotit úroveň komunikování aktivit firemního dárcovství vybraných firem působících v České republice, a to konkrétně firem chemického průmyslu a formulovat opatření, která by vedla ke zvýšení této úrovně.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Current Problems of the Corporate Sector 2017

  • ISBN

    978-80-225-4422-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    1050-1058

  • Publisher name

    Ekonóm

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Handlová

  • Event date

    May 17, 2017

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article

Basic information

Result type

D - Article in proceedings

D

OECD FORD

Business and management

Year of implementation

2017