Corporate Giving and Communicating thereof in the Czech Republic
Result description
Corporate giving is a key activity of corporate philanthropy – one of the pillars of corporate social responsibility (CSR). A prerequisite of sharing the benefits of CSR activities by the company is communicating thereof to the stakeholders. This article aims to analyze and evaluate the level of communication of corporate giving activities by selected companies operating in the Czech Republic, namely companies of the chemical industry, and formulate measures that would increase this level.
Keywords
CSR communicationCSR reportingcorporate social responsibilitycorporate philanthropycorporate giving
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Firemní dárcovství a jeho komunikování v České republice
Original language description
Firemní dárcovství představuje klíčovou aktivitu firemní filantropie - jednoho z pilířů společenské odpovědnosti firem (CSR). Předpokladem sdílení přínosů CSR aktivit firmou je jejich komunikování ke stakeholderům. Cílem článku je analyzovat a zhodnotit úroveň komunikování aktivit firemního dárcovství vybraných firem působících v České republice, a to konkrétně firem chemického průmyslu a formulovat opatření, která by vedla ke zvýšení této úrovně.
Czech name
Firemní dárcovství a jeho komunikování v České republice
Czech description
Firemní dárcovství představuje klíčovou aktivitu firemní filantropie - jednoho z pilířů společenské odpovědnosti firem (CSR). Předpokladem sdílení přínosů CSR aktivit firmou je jejich komunikování ke stakeholderům. Cílem článku je analyzovat a zhodnotit úroveň komunikování aktivit firemního dárcovství vybraných firem působících v České republice, a to konkrétně firem chemického průmyslu a formulovat opatření, která by vedla ke zvýšení této úrovně.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Current Problems of the Corporate Sector 2017
ISBN
978-80-225-4422-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
9
Pages from-to
1050-1058
Publisher name
Ekonóm
Place of publication
Bratislava
Event location
Handlová
Event date
May 17, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—
Basic information
Result type
D - Article in proceedings
OECD FORD
Business and management
Year of implementation
2017