All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Preferences of logistics services in supply chains with fast moving consumer goods

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F19%3A39914851" target="_blank" >RIV/00216275:25310/19:39914851 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    PREFERENCE LOGISTICKÝCH SLUŽEB V DODAVATELSKÝCH SYSTÉMECH S RYCHLOOBRÁTKOVÝMI PRODUKTY

  • Original language description

    Monografie se zabývá problematikou poskytování logistických služeb v dodavatelských systémech s rychloobrátkovými produkty. Jejím cílem bylo zhodnotit míru prosazení moderních trendů do požadavků českých odběratelů na typ poskytovaných služeb a jejich postoje k důležitosti spolupráce s dodavatelem při plánování a realizaci hmotných toků. Východiskem pro naplnění uvedeného cíle bylo vymezení pojmu logistické služby a sekundární analýza výsledků z předchozích výzkumů v oblasti důležitosti logistických služeb. Současně byly specifikovány nové trendy v řízení dodavatelských systémů. Jako hlavní trend byl identifikován rozvoj spolupráce s partnery v systému, která přispívá k implementaci moderních logistických technologií a principů environmentálního managementu. Jejich aplikace umožňuje razantně zvýšit logistickou výkonnost dodavatelských systémů. Míra prosazení moderních trendů byla posuzována na základě primárních výzkumů preferencí logistických služeb u 100 potravinářských podniků a 138 maloobchodních prodejen s rychloobrátkovým zbožím. Získaná data byla zpracována standardními statistickými metodami pro explorační a inferenční analýzu. Bylo zjištěno, že jako mnohem důležitější jsou vnímány služby poskytované při tradičních transakčních vztazích než služby vyžadující spolupráci. Nejžádanější je zajištění spolehlivé (úplné, bezchybné a včasné) dodávky, následované dobou vyřízení objednávky, a nakonec flexibilitou dodavatele při požadavcích na změnu v termínu dodání a v objednaném množství. V portfoliu služeb vyžadujících spolupráci byly zjištěny výrazné rozdíly v preferencích zákazníků. Z jejich analýzy vyplývá, že největší příležitost pro prosazení nových trendů je v případě dodávek do maloobchodních prodejen. Na základě explorační faktorové analýzy byly vymezeny tři základní oblasti spolupráce při plánování a realizaci hmotných toků – oblast výměny dat a informací, oblast řízení dopředných toků a oblast řízení zpětných toků. Potřeba zákazníků spolupracovat s dodavateli ve všech třech oblastech je závislá na jejich pozici v dodavatelském systému i velikosti jejich organizace. Tuto potřebu také ovlivňuje strategický význam nakupované položky v potravinářských podnicích a příslušnost prodejny k maloobchodnímu řetězci. Největší zájem o rozvoj spolupráce byl identifikován v distribuční části dodavatelských systémů. Jsou to právě řetězcové maloobchodní prodejny (zejména ty s větší prodejní plochou), které nejvíce preferují logistické služby vyžadující spolupráci, a to zejména v oblasti řízení dopředných a zpětných toků. Nejmenší zájem o rozvoj spolupráce mají malé organizace nebo výrobní podniky při nákupu strategicky nevýznamných položek. V těchto případech pravděpodobně zůstanou obchodní partneři u tradičních obchodních operací a ke zlepšování logistické výkonnosti bude docházet pouze pomalými krůčky a radikální posun nelze v nejbližších letech očekávat.

  • Czech name

    PREFERENCE LOGISTICKÝCH SLUŽEB V DODAVATELSKÝCH SYSTÉMECH S RYCHLOOBRÁTKOVÝMI PRODUKTY

  • Czech description

    Monografie se zabývá problematikou poskytování logistických služeb v dodavatelských systémech s rychloobrátkovými produkty. Jejím cílem bylo zhodnotit míru prosazení moderních trendů do požadavků českých odběratelů na typ poskytovaných služeb a jejich postoje k důležitosti spolupráce s dodavatelem při plánování a realizaci hmotných toků. Východiskem pro naplnění uvedeného cíle bylo vymezení pojmu logistické služby a sekundární analýza výsledků z předchozích výzkumů v oblasti důležitosti logistických služeb. Současně byly specifikovány nové trendy v řízení dodavatelských systémů. Jako hlavní trend byl identifikován rozvoj spolupráce s partnery v systému, která přispívá k implementaci moderních logistických technologií a principů environmentálního managementu. Jejich aplikace umožňuje razantně zvýšit logistickou výkonnost dodavatelských systémů. Míra prosazení moderních trendů byla posuzována na základě primárních výzkumů preferencí logistických služeb u 100 potravinářských podniků a 138 maloobchodních prodejen s rychloobrátkovým zbožím. Získaná data byla zpracována standardními statistickými metodami pro explorační a inferenční analýzu. Bylo zjištěno, že jako mnohem důležitější jsou vnímány služby poskytované při tradičních transakčních vztazích než služby vyžadující spolupráci. Nejžádanější je zajištění spolehlivé (úplné, bezchybné a včasné) dodávky, následované dobou vyřízení objednávky, a nakonec flexibilitou dodavatele při požadavcích na změnu v termínu dodání a v objednaném množství. V portfoliu služeb vyžadujících spolupráci byly zjištěny výrazné rozdíly v preferencích zákazníků. Z jejich analýzy vyplývá, že největší příležitost pro prosazení nových trendů je v případě dodávek do maloobchodních prodejen. Na základě explorační faktorové analýzy byly vymezeny tři základní oblasti spolupráce při plánování a realizaci hmotných toků – oblast výměny dat a informací, oblast řízení dopředných toků a oblast řízení zpětných toků. Potřeba zákazníků spolupracovat s dodavateli ve všech třech oblastech je závislá na jejich pozici v dodavatelském systému i velikosti jejich organizace. Tuto potřebu také ovlivňuje strategický význam nakupované položky v potravinářských podnicích a příslušnost prodejny k maloobchodnímu řetězci. Největší zájem o rozvoj spolupráce byl identifikován v distribuční části dodavatelských systémů. Jsou to právě řetězcové maloobchodní prodejny (zejména ty s větší prodejní plochou), které nejvíce preferují logistické služby vyžadující spolupráci, a to zejména v oblasti řízení dopředných a zpětných toků. Nejmenší zájem o rozvoj spolupráce mají malé organizace nebo výrobní podniky při nákupu strategicky nevýznamných položek. V těchto případech pravděpodobně zůstanou obchodní partneři u tradičních obchodních operací a ke zlepšování logistické výkonnosti bude docházet pouze pomalými krůčky a radikální posun nelze v nejbližších letech očekávat.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7560-265-7

  • Number of pages

    112

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • UT code for WoS book