Simulation Model of Train Connections for Delayed Trains in Passenger Stations
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002273" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002273 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Simulation Model of Train Connections for Delayed Trains in Passenger Stations
Original language description
One of major profits of train operation simulation models at passenger train station can be analysis of system when time deviations from train timetable occur. Time deviations in reality of passenger train operation are represented in most cases by arrival delays of trains coming to station.When the simulation model is supposed to solve the situations with delayed incoming trains, there are two main types of decisions to be made: what train connections of the delayed train shall wait for it and what track shall the delayed train in the station use. Solving of the first decision-making problem is the subject of this paper. The presented algorithmic solution in terms of event-driven simulation model follows rules applied in the reality of railway systemin Czech Republic and Slovakia.
Czech name
Simulační model přípojů v osobních železničních stanicích při zpoždění vlaků
Czech description
Jednou z hlavních výhod simulačních modelů osobních železničních stanic může být analýza systému v případě vzniku zpoždění vlaků osobní dopravy. Časové odchylky od jízdního řádu se ve většině případů vyskytují jako zpoždění příjezdu anebo odjezdu vlaku.Pokud má simulační model řešit situace způsobené příjezdy zpožděných vlaků, existují dva typy rozhodování: jaké vlakové přípoje zpožděného přijíždějícího vlaku mají počkat na příjezd zpožděného vlaku a jakou nástupištní kolej má zpožděný vlak použít. Řešení prvního rozhodovacího problému je předmětem tohoto příspěvku. Prezentované algoritmizační rešení ve smyslu událostně orientovaného simulačního modelu je navrženo na základě pravidel, která se používají u železničních společností v České republice a naSlovensku.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zborník 12. Medzinárodného sympózia ŽEL 2005 - Železnice na prahu tretieho tisícročia, "Na ceste k Evropskej železnici - harmonizácia a IDS"
ISBN
80-8070-400-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
142-147
Publisher name
Žilinská univerzita
Place of publication
Žilina
Event location
Žilina
Event date
May 24, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—