All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Simulation Model of Train Connections for Delayed Trains in Passenger Stations

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002273" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002273 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Simulation Model of Train Connections for Delayed Trains in Passenger Stations

  • Original language description

    One of major profits of train operation simulation models at passenger train station can be analysis of system when time deviations from train timetable occur. Time deviations in reality of passenger train operation are represented in most cases by arrival delays of trains coming to station.When the simulation model is supposed to solve the situations with delayed incoming trains, there are two main types of decisions to be made: what train connections of the delayed train shall wait for it and what track shall the delayed train in the station use. Solving of the first decision-making problem is the subject of this paper. The presented algorithmic solution in terms of event-driven simulation model follows rules applied in the reality of railway systemin Czech Republic and Slovakia.

  • Czech name

    Simulační model přípojů v osobních železničních stanicích při zpoždění vlaků

  • Czech description

    Jednou z hlavních výhod simulačních modelů osobních železničních stanic může být analýza systému v případě vzniku zpoždění vlaků osobní dopravy. Časové odchylky od jízdního řádu se ve většině případů vyskytují jako zpoždění příjezdu anebo odjezdu vlaku.Pokud má simulační model řešit situace způsobené příjezdy zpožděných vlaků, existují dva typy rozhodování: jaké vlakové přípoje zpožděného přijíždějícího vlaku mají počkat na příjezd zpožděného vlaku a jakou nástupištní kolej má zpožděný vlak použít. Řešení prvního rozhodovacího problému je předmětem tohoto příspěvku. Prezentované algoritmizační rešení ve smyslu událostně orientovaného simulačního modelu je navrženo na základě pravidel, která se používají u železničních společností v České republice a naSlovensku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Zborník 12. Medzinárodného sympózia ŽEL 2005 - Železnice na prahu tretieho tisícročia, "Na ceste k Evropskej železnici - harmonizácia a IDS"

  • ISBN

    80-8070-400-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    142-147

  • Publisher name

    Žilinská univerzita

  • Place of publication

    Žilina

  • Event location

    Žilina

  • Event date

    May 24, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article