All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Future Mobility Development In Passenger Transport

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F06%3A00004720" target="_blank" >RIV/00216275:25510/06:00004720 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Future Mobility Development In Passenger Transport

  • Original language description

    By model construction we examine at first two budget constraints of passenger ? travel time budget and travel money budget, that are core elements of model methods. In further sequence we estimate future demand for services, that are offered by state, itmeans total mobility. Then we estimate share of offered mobility for each main mode of motorized transport (in CR conditions we speak about bus, railway and individual car passenger transport). These estimations are conducted overall for whole country or region and there are made scenario sensitivities form changes of the most important or uncertain presumptions.

  • Czech name

    Vývoj budoucí mobility v osobní dopravě

  • Czech description

    Tento článek popisuje základní faktory vývoje a modelování budoucí mobility v osobní dopravě. Modely vývoje mobility jsou omezeny dvěma základními faktory, které reprezentuje rozpočet cestovní doby a peněžní rozpočet cestování. Model a scénář vývoje celkové mobility je funkcí fixního peněžního rozpočtu cestování a rozpočtu cestovní doby. Při tvorbě modelu a scénáře vývoje budoucí mobility v jednotlivých dopravních oborech se vycházelo z podílů jednotlivých dopravních oborů a ze čtyř omezujících faktorů.Tyto faktory jsou fixní rozpočet cestovní doby, závislost na cestě, vzorky záboru půdy a rovnice rovnováhy celkové dopravní intenzity. Při tvorbě modelu je rovněž potřebné vycházet z budoucí poptávky po dopravních službách a z mobility poskytované každým motorizovaným dopravním oborem.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA103%2F04%2F0096" target="_blank" >GA103/04/0096: Passenger transport development on principles of sustainable mobility and accessibility</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B

  • ISSN

    1211-6610

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2006

  • Issue of the periodical within the volume

    11

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    89-100

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database