Possible Integration of Logistic Systems Into Regional Service Via Road Cargo Transport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F07%3A00004998" target="_blank" >RIV/00216275:25510/07:00004998 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Possible Integration of Logistic Systems Into Regional Service Via Road Cargo Transport
Original language description
The paper deals in the analytic part with problematic of taxes and charges paid by users of road transport. Our team found out that those payments are lower than in railroad transport, so that toll system implementation can?t incite movement of transports from road to railroad. Here can be set up new partnerships between road and railroad companies, which will lead to intermodal systems with savings on toll namely in domestic, but first of all in international transports. The proposal part of intermodalsystem deals with systems Mobiler and Cargo Domino or Modalohr and Cargo Beamer. In the conclusion are partial results focused on area service technology and savings due to cooperation of road and railroad transport. Intermodal systems are destined forminimal hauling distance 600 km in accompanied or unaccompanied transport.
Czech name
Aplikace logistických systémů do nákladní obslužné přepravy
Czech description
Příspěvek se v analytické části zabývá problematikou daní a poplatků hrazených uživateli silniční dopravy, kde bylo konstatováno, že tyto platby ve srovnání s železniční dopravou jsou nižší. Především se neplatí za použití dopravní cesty a v navazujícímnávrhu výpočtu mýtného v části zaměřené na snížení konkurenceschopnosti silniční dopravy zavedením mýtného bylo konstatováno, že zatím nezatíží silniční dopravu v takové míře, že by to znamenalo přesun zákazníků na železniční dopravu. Řešitelé zde poukázali na možnost vzniku kooperačních vztahů mezi železničními a silničními podniky, které by vedly k vysokým úsporám za neplacení mýtného při využití kombinované dopravy silnice/železnice jak ve vnitrostátní, tak především v mezinárodní dopravě. Návrhová část systému kombinované dopravy silnice/železnice předkládá jednak řešení pro plošnou obsluhu regionů pomocí systému jako je např. Mobiler resp. Cargo Domino a pro mezinárodní nebo dálkovou vnitrostátní dopravu pomocí systému Modalohr a n
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1F53A%2F126%2F520" target="_blank" >1F53A/126/520: Schemes of fundamental applications of logistic systems into freight service transport in stated regions and assurance of its optimum functionality.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B
ISSN
1211-6610
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
71-80
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—