New Trends in Operation of Railway Transport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F07%3A00005069" target="_blank" >RIV/00216275:25510/07:00005069 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
New Trends in Operation of Railway Transport
Original language description
The paper deals with problems of railway operation during the liberalisation process of railway transport in Europe. Organising of railway operation (scheduling) complements the inputs which significant influence resulting capacity of railway lines and all network. This paper describes some problems and views which bear on capacity on the railway lines as well as relationship between timetable parameters and required capacity of railway infrastructure. The new concept of allocation of railway capacity to railway undertakings calls for innovative approach in scheduling. Allocation of capacity does not need automatically that appropriate train path for railway undertaking will be in disposal. On the other hand, lack of free capacity produces measures toits increase (not only in frame of scheduling processes, but also in investment sphere). Importance of strategic planning, scheduling optimisation and utilisation of railway infrastructure has the crucial effect to quality improvement of
Czech name
Nové trendy provozu železniční dopravy
Czech description
Příspěvek se zabývá problematikou provozu železniční dopravy v nových podmínkách liberalizace přístupu na dopravní síť. Plánování železničního provozu významně doplňuje vstupy, které vlivňují výslednou kapacitu celé sítě. Dále jsou v příspěvku popsány některé problémy, které vznikají v souvislosti s plánováním dostatečné kapacity železničních tratí a také vztah mezi konstrukcí jízdního řádu a požadovanými parametry infrastruktury. Nový způsob přidělování kapacity dopravní cesty vyžaduje i nový přístup ke tvorbě jízdního řádu. Přidělení kapacity neznamen á automaticky, že dopravce bude mít přidělenou jemu vyhovující trasu v jízdním řádu. Strategické plánování, optimální tvorba jízdního řádu a využívání dopravní infarstruktury má rozhodující význam ve zlepšování kvalitiy železničního systému.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
From Horse-drawn Railway to High-speed Transportation Systems: Od koněspřežné železnice k vysokorychlostním dopravním systémům
ISBN
978-80-01-03699-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
169-172
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—