All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

New Trends in Operation of Railway Transport

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F07%3A00005069" target="_blank" >RIV/00216275:25510/07:00005069 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    New Trends in Operation of Railway Transport

  • Original language description

    The paper deals with problems of railway operation during the liberalisation process of railway transport in Europe. Organising of railway operation (scheduling) complements the inputs which significant influence resulting capacity of railway lines and all network. This paper describes some problems and views which bear on capacity on the railway lines as well as relationship between timetable parameters and required capacity of railway infrastructure. The new concept of allocation of railway capacity to railway undertakings calls for innovative approach in scheduling. Allocation of capacity does not need automatically that appropriate train path for railway undertaking will be in disposal. On the other hand, lack of free capacity produces measures toits increase (not only in frame of scheduling processes, but also in investment sphere). Importance of strategic planning, scheduling optimisation and utilisation of railway infrastructure has the crucial effect to quality improvement of

  • Czech name

    Nové trendy provozu železniční dopravy

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá problematikou provozu železniční dopravy v nových podmínkách liberalizace přístupu na dopravní síť. Plánování železničního provozu významně doplňuje vstupy, které vlivňují výslednou kapacitu celé sítě. Dále jsou v příspěvku popsány některé problémy, které vznikají v souvislosti s plánováním dostatečné kapacity železničních tratí a také vztah mezi konstrukcí jízdního řádu a požadovanými parametry infrastruktury. Nový způsob přidělování kapacity dopravní cesty vyžaduje i nový přístup ke tvorbě jízdního řádu. Přidělení kapacity neznamen á automaticky, že dopravce bude mít přidělenou jemu vyhovující trasu v jízdním řádu. Strategické plánování, optimální tvorba jízdního řádu a využívání dopravní infarstruktury má rozhodující význam ve zlepšování kvalitiy železničního systému.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    From Horse-drawn Railway to High-speed Transportation Systems: Od koněspřežné železnice k vysokorychlostním dopravním systémům

  • ISBN

    978-80-01-03699-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    169-172

  • Publisher name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article