Price elasticity and transport management - Actual approaches to the problem of price elasticity in public passenger transport decision making
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F07%3A00005105" target="_blank" >RIV/00216275:25510/07:00005105 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Cenová elasticita a dopravní management - aktuální přístupy k problematice cenové elasticity při rozhodování ve veřejné osobní dopravě
Original language description
Článek sumarizuje cenové elasticity pro použití v plánování dopravy. Popisuje použití elasticity a krátce hodnotí předcházející výzkum v elasticitě dopravy. Cenové elasticity lze použít k předpovědi účinků v počtu jízda tržeb ze změn jízdného v dopravě,které jsou použity při modelování a předvídání ,a to jak se projeví změny v dopravních službách v objemech dopravních vozidel a emisích a jak mohou pomoci ocenit dopady a přínosy strategií managementu mobility, jako jsou nové dopravní služby, silniční mýto a parkovací poplatky. Důležitým závěrem tohoto malého výzkumu je to, že žádná jednotlivá hodnota dopravní elasticity se nevyužívá ve všech situacích: cenové elasticity ovlivňují různé faktory, zahrnující druh uživatele a jízdy, geografické podmínky ačasové období. Výsledné hodnoty elasticity mohou být vhodné pro předpověď jak bude změna jízdného dopravy nebo služby působit na lidi jezdící veřejnou dopravou a tržby v příštím roce, ale pro strategické plánování jsou vhodnější hodnoty d
Czech name
Cenová elasticita a dopravní management - aktuální přístupy k problematice cenové elasticity při rozhodování ve veřejné osobní dopravě
Czech description
Článek sumarizuje cenové elasticity pro použití v plánování dopravy. Popisuje použití elasticity a krátce hodnotí předcházející výzkum v elasticitě dopravy. Cenové elasticity lze použít k předpovědi účinků v počtu jízda tržeb ze změn jízdného v dopravě,které jsou použity při modelování a předvídání ,a to jak se projeví změny v dopravních službách v objemech dopravních vozidel a emisích a jak mohou pomoci ocenit dopady a přínosy strategií managementu mobility, jako jsou nové dopravní služby, silniční mýto a parkovací poplatky. Důležitým závěrem tohoto malého výzkumu je to, že žádná jednotlivá hodnota dopravní elasticity se nevyužívá ve všech situacích: cenové elasticity ovlivňují různé faktory, zahrnující druh uživatele a jízdy, geografické podmínky ačasové období. Výsledné hodnoty elasticity mohou být vhodné pro předpověď jak bude změna jízdného dopravy nebo služby působit na lidi jezdící veřejnou dopravou a tržby v příštím roce, ale pro strategické plánování jsou vhodnější hodnoty d
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků II. konference s mezinárodní účastí Teorie dopravních systémů 2007
ISBN
978-80-7194-927-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
27-37
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Jan 17, 2007
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—