Unit Class 680 Dynamic Effects in the Course of Passing over Turnouts of Corridor Tracks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F07%3A00005133" target="_blank" >RIV/00216275:25510/07:00005133 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Unit Class 680 Dynamic Effects in the Course of Passing over Turnouts of Corridor Tracks
Original language description
For the quantification of vehicle dynamic effects at passing over turnouts at a higher speed there was developed a methodology for evaluating of acceleration measured on vehicle axle boxes in the year 2003. The methodology is based on statistical evaluation of lateral and vertical acceleration measured values at passing over both critical parts of a turnout (tongue, frog). The created methodology was used for investigation of vehicle dynamic effects by running at speed up to 230 km/h in the year 2004 interms of high-speed tests of tilting-body unit class 680 CD. There was found relatively high values of dynamic effects already at a speed 160 km/h. In terms of tilting-body unit class 680 tests at a higher speed in curves of chosen track lines of 1st and 2nd corridor of Czech Railways there was carried out also verification of curved turnouts state according to methodology mentioned above with a view to possibility of speed increasing at curved throats of chosen stations. Lateral vehicl
Czech name
Dynamické účinky jednotky řady 680 při průjezdu výhybkami na koridorových tratích
Czech description
Za účelem kvantifikace dynamických účinků vozidla při průjezdu výhybkami zvýšenou rychlostí byla vyvinuta metodika měření a hodnocení zrychlení na ložiskových skříních vozidla. Metodika je založena na statistickém hodnocení naměřených hodnot zrychlení vpříčném a svislém směru při průjezdu oběma kritickými oblastmi výhybky (jazyk a srdcovka). V roce 2004 byla využita při zjišťování dynamických účinků vozidla při jízdě rychlostí až 230 km/h v rámci vysokorychlostních zkoušek jednotky řady 680 CD. V rámcizkušebních jízd jednotky s naklápěcí skříní řady 680 zvýšenou rychlostí v obloucích vybraných traťových úseků I. a II. koridoru Českých drah bylo provedeno ověření stavu obloukových výhybek za účelem možnosti zvýšení rychlosti na obloukových zhlavích vybraných stanic. Hodnoceny byly dynamické účinky vozidla v příčném směru při průjezdu srdcovkovou částí výhybek. Na základě změřených geometrických parametrů dvojkolí a koleje byly provedeny simulační výpočty průjezdu vozidla přes vybrané
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Applied and Computational Mechanics
ISSN
1802-680X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
711-720
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—