Environmental and Socio-economic Effectiveness of Transport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F07%3A00005175" target="_blank" >RIV/00216275:25510/07:00005175 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Environmental and Socio-economic Effectiveness of Transport
Original language description
The paper deals with basic approaches to the environmental effectiveness statement as a component of socio-economic effectiveness. In term of environmental costs and effects we can state that the costs burden national economy, both at complex and corporate level, whereas the effects can be quantified mainly at all-society level and partly at national economy level.
Czech name
Ekologická a společensko-ekonomická efektivnost dopravy
Czech description
Příspěvek se zabývá základními přístupy k formulaci ekologické efektivnosti jako složky společensko-ekonomické efektivnosti. Z pohledu nákladů a efektů ekologických můžeme konstatovat, že náklady jdou k tíži národního hospodářství, a to jak na úrovni celku, tak i podniků, zatímco efekty můžeme kvantifikovat především na úrovni celospolečenské a částečně národohospodářské.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Národohospodářské aspekty dopravního systému: sborník ze 7. vědecké mezinárodní konference
ISBN
978-80-01-03706-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
13-18
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Mar 28, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—