The Factors Influencing the Choice of Transport system by User of Trasnport Service
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00007042" target="_blank" >RIV/00216275:25510/08:00007042 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Faktory ovlivňující volbu dopravního systému uživatelem dopravní služby
Original language description
Příspěvek se zabývá rozborem faktorů, které konzument dopravní služby bere v úvahu při posuzování nákladů a užitku z hlediska volby dopravního systému. Uživatel v osobní i nákladní dopravě vnímá a hodnotí především cenu a také dobu přepravy. Vedle ceny ačasu jsou dalšími uvažovanými faktory spolehlivost, plynulost a komfortnost jednotlivých druhů dopravy v rámci dopravního systému. Rozhodování mohou ovlivnit také pozitivní a negativní subjektivní zkušenosti a postoje samotného uživatele nebo zkušenostiostatních srovnatelných subjektů. Postoje mají tři složky: kognitivní, afektivní a konativní. V rozhodování je důležitá konsonance mezi postoji uživatele a srovnatelných subjektů, protože oficiální informace v nabídce nebo reklamě, mohou být v rozporu se systémem postojů. V takovém případě uživatel jedná v souladu s konativní složkou tohoto postoje, protože se podvědomě brání kognitivní disonanci.
Czech name
Faktory ovlivňující volbu dopravního systému uživatelem dopravní služby
Czech description
Příspěvek se zabývá rozborem faktorů, které konzument dopravní služby bere v úvahu při posuzování nákladů a užitku z hlediska volby dopravního systému. Uživatel v osobní i nákladní dopravě vnímá a hodnotí především cenu a také dobu přepravy. Vedle ceny ačasu jsou dalšími uvažovanými faktory spolehlivost, plynulost a komfortnost jednotlivých druhů dopravy v rámci dopravního systému. Rozhodování mohou ovlivnit také pozitivní a negativní subjektivní zkušenosti a postoje samotného uživatele nebo zkušenostiostatních srovnatelných subjektů. Postoje mají tři složky: kognitivní, afektivní a konativní. V rozhodování je důležitá konsonance mezi postoji uživatele a srovnatelných subjektů, protože oficiální informace v nabídce nebo reklamě, mohou být v rozporu se systémem postojů. V takovém případě uživatel jedná v souladu s konativní složkou tohoto postoje, protože se podvědomě brání kognitivní disonanci.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Perner´s Contacts
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3.
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—