CONDITIONS OF FINITE ELEMENT METHOD CALCULATION OF LATERAL STIFFNESS OF CYLINDRICAL HELICAL SPRING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F11%3A39892794" target="_blank" >RIV/00216275:25510/11:39892794 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
PODMÍNKY VÝPOČTU PŘÍČNÉ TUHOSTI VÁLCOVÉ ŠROUBOVITÉ PRUŽINY METODOU KONEČNÝCH PRVKŮ
Original language description
Příspěvek se zabývá přesností výpočtu příčné tuhosti válcové šroubovité pružiny metodou konečných prvků. Na jednoduchém modelu ideální pružiny, která je tvořena jen svými činnými závity a je zatěžována pouze ve svislém směru, byla provedena optimalizacehustoty sítě pro požadovanou přesnost výpočtu. Další podmínky, mající vliv zejména na hodnotu příčné deformace pružiny, pak byly postupně zahrnuty do několika výpočetních modelů rozdělených dle stupně jejich přesnosti. Jednoduchý model reálné pružiny, tvořící neoddělitelný celek spolu s dosedacími deskami poskytnul výsledky porovnatelné s experimentem. U složitějších modelů zahrnujících různé kontaktní podmínky je nutné pro odpovídající výsledky zvětšit hustotu sítě právě v blízkosti kontaktních ploch,čímž se však výrazně zvyšují nároky na výpočet. Pro hlubší studium příčného namáhání válcové šroubovité pružiny je však takové zpřesnění výpočetního modelu nezbytné.
Czech name
PODMÍNKY VÝPOČTU PŘÍČNÉ TUHOSTI VÁLCOVÉ ŠROUBOVITÉ PRUŽINY METODOU KONEČNÝCH PRVKŮ
Czech description
Příspěvek se zabývá přesností výpočtu příčné tuhosti válcové šroubovité pružiny metodou konečných prvků. Na jednoduchém modelu ideální pružiny, která je tvořena jen svými činnými závity a je zatěžována pouze ve svislém směru, byla provedena optimalizacehustoty sítě pro požadovanou přesnost výpočtu. Další podmínky, mající vliv zejména na hodnotu příčné deformace pružiny, pak byly postupně zahrnuty do několika výpočetních modelů rozdělených dle stupně jejich přesnosti. Jednoduchý model reálné pružiny, tvořící neoddělitelný celek spolu s dosedacími deskami poskytnul výsledky porovnatelné s experimentem. U složitějších modelů zahrnujících různé kontaktní podmínky je nutné pro odpovídající výsledky zvětšit hustotu sítě právě v blízkosti kontaktních ploch,čímž se však výrazně zvyšují nároky na výpočet. Pro hlubší studium příčného namáhání válcové šroubovité pružiny je však takové zpřesnění výpočetního modelu nezbytné.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI2%2F562" target="_blank" >FR-TI2/562: Research and development of modular four-axle locomotive.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XX. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2011, Zborník prednášok Diel I.
ISBN
978-80-89276-30-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
279-288
Publisher name
VTS pri Žilinskej univerzite
Place of publication
Žilina
Event location
Žilina
Event date
Sep 21, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—