STRAIN AND DEFORMATION ANALYSIS OF FRAME OF TRACTOR SEMI-TRAILER
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F12%3A39895190" target="_blank" >RIV/00216275:25510/12:39895190 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
NAPJATOSTNÍ A DEFORMAČNÍ ANALÝZA RÁMU TRAKTOROVÉHO NÁVĚSU
Original language description
Tento článek se zabývá napjatostní a deformační analýzou rámu podvozku traktorového návěsu. Důvodem pro vypracování analýzy byl vznik trhlin v konstrukci rámů u některých specificky využívaných návěsů ve vodohospodářství. Na začátku práce je věnována pozornost popisu návěsu a způsobu jeho používání. Důraz je kladen na popis zkoumaného rámu a místa vzniku trhlin. V další části jsou vypočteny základní parametry vanové korby, hmotnost nákladu a silové účinky přenášené na rám od zmiňované korby. Vše je provedeno v různých úhlech vyklopení. Následující část se zabývá výpočty intenzit napětí a poměrného přetvoření pro jednotlivé úhly vyklopení pomocí programu pracujícího na bázi metody konečných prvků. Výsledky analýzy jsou přehledně zaznamenány v tabulce apolohy maximálních hodnot vykresleny do obrázků. Nejvíce problematické pro provoz se ukázalo vyklopení vanové korby na 50° od horizontální roviny. Kapitola 5 se zabývá teorií výpočtu únavové životnosti konstrukce. Vzhledem k vysokým inten
Czech name
NAPJATOSTNÍ A DEFORMAČNÍ ANALÝZA RÁMU TRAKTOROVÉHO NÁVĚSU
Czech description
Tento článek se zabývá napjatostní a deformační analýzou rámu podvozku traktorového návěsu. Důvodem pro vypracování analýzy byl vznik trhlin v konstrukci rámů u některých specificky využívaných návěsů ve vodohospodářství. Na začátku práce je věnována pozornost popisu návěsu a způsobu jeho používání. Důraz je kladen na popis zkoumaného rámu a místa vzniku trhlin. V další části jsou vypočteny základní parametry vanové korby, hmotnost nákladu a silové účinky přenášené na rám od zmiňované korby. Vše je provedeno v různých úhlech vyklopení. Následující část se zabývá výpočty intenzit napětí a poměrného přetvoření pro jednotlivé úhly vyklopení pomocí programu pracujícího na bázi metody konečných prvků. Výsledky analýzy jsou přehledně zaznamenány v tabulce apolohy maximálních hodnot vykresleny do obrázků. Nejvíce problematické pro provoz se ukázalo vyklopení vanové korby na 50° od horizontální roviny. Kapitola 5 se zabývá teorií výpočtu únavové životnosti konstrukce. Vzhledem k vysokým inten
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
TechMat 2012
ISBN
978-80-7395-537-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
140-150
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Svitavy
Event date
Nov 15, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—