Possibilities of the mathematical simulation application at approval of rail vehicles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39897895" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39897895 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti využití simulačních výpočtů při schvalování kolejových vozidel
Original language description
Schvalování nových nebo zásadně modernizovaných kolejových vozidel do provozu je finančně i časově velmi náročný proces. Existují proto snahy, které mají umožnit nahrazení alespoň části jízdních zkoušek těchto vozidel simulačními výpočty, tedy tzv. virtuální certifikaci. Úvodní část článku se zabývá analýzou současné legislativy ve vztahu k využití výsledků počítačových simulací jízdy vozidel ve schvalovacím procesu. Dále je pozornost věnována možnostem validace výpočtových modelů; jednak jsou na příkladu čtyřnápravové lokomotivy ukázány dosavadní zkušenosti DFJP s validací modelů a jednak jsou zde přiblíženy závěry evropského projektu DynoTRAIN, které se danou problematikou zabývají. Závěr článku se zabývá problematickými aspekty validace a vůbec využití výsledků simulačních výpočtů (nejen) při schvalování kolejových vozidel.
Czech name
Možnosti využití simulačních výpočtů při schvalování kolejových vozidel
Czech description
Schvalování nových nebo zásadně modernizovaných kolejových vozidel do provozu je finančně i časově velmi náročný proces. Existují proto snahy, které mají umožnit nahrazení alespoň části jízdních zkoušek těchto vozidel simulačními výpočty, tedy tzv. virtuální certifikaci. Úvodní část článku se zabývá analýzou současné legislativy ve vztahu k využití výsledků počítačových simulací jízdy vozidel ve schvalovacím procesu. Dále je pozornost věnována možnostem validace výpočtových modelů; jednak jsou na příkladu čtyřnápravové lokomotivy ukázány dosavadní zkušenosti DFJP s validací modelů a jednak jsou zde přiblíženy závěry evropského projektu DynoTRAIN, které se danou problematikou zabývají. Závěr článku se zabývá problematickými aspekty validace a vůbec využití výsledků simulačních výpočtů (nejen) při schvalování kolejových vozidel.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Nová železniční technika: nové železniční trendy
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Volume of the periodical
22
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
25-34
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—