Railway vehicle noise optimization technology using vibroacustic simulation.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898549" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898549 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Technologie hlukové optimalizace železničního vozidla využívající vibroakustické modelování
Original language description
Tento výstup typu "Z" je jedním z výstupů národního projektu "NOVIBRAIL", řešeného za podpory Technologické agentury České republiky. V rámci řešení projektu bylo vytvořeno několik vibroakustických modelů železničních vozidel s cílem posouzení možnosti reálné využitelnosti vibroakustického modelování v oblastech hlukové optimalizace vozidel. Realizované modely byly následně verifikovány srovnáním s výsledky akustických měření na vozidlech. Výstupem řešení projektu je technologický postup pro hlukovou optimalizaci vozidla ve stádiu konstrukčního návrhu a následného ověřování na prototypu vozidla. Podmínka pro výstup typu "Z" - ověřená technologie byla splněna implementací technologie hlukové optimalizace pro lokomotivu CZ LOKO řady 744, kde bylo modelování využito ve stádiu ověřování prototypu vozidla. Po aplikaci technologického postupu na prototyp lokomotivy CZ LOKO 744.001 bylo dosaženo prokazatelné snížení hlukových emisí lokomotivy v režimu jízdy cca o 9 dB. Tento výsledek je dokla
Czech name
Technologie hlukové optimalizace železničního vozidla využívající vibroakustické modelování
Czech description
Tento výstup typu "Z" je jedním z výstupů národního projektu "NOVIBRAIL", řešeného za podpory Technologické agentury České republiky. V rámci řešení projektu bylo vytvořeno několik vibroakustických modelů železničních vozidel s cílem posouzení možnosti reálné využitelnosti vibroakustického modelování v oblastech hlukové optimalizace vozidel. Realizované modely byly následně verifikovány srovnáním s výsledky akustických měření na vozidlech. Výstupem řešení projektu je technologický postup pro hlukovou optimalizaci vozidla ve stádiu konstrukčního návrhu a následného ověřování na prototypu vozidla. Podmínka pro výstup typu "Z" - ověřená technologie byla splněna implementací technologie hlukové optimalizace pro lokomotivu CZ LOKO řady 744, kde bylo modelování využito ve stádiu ověřování prototypu vozidla. Po aplikaci technologického postupu na prototyp lokomotivy CZ LOKO 744.001 bylo dosaženo prokazatelné snížení hlukových emisí lokomotivy v režimu jízdy cca o 9 dB. Tento výsledek je dokla
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
BI - Acoustics and oscillation
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01031267" target="_blank" >TA01031267: Noise emission and vibration in railway system</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
vibroakustický model CZ LOKO
Numerical identification
—
Technical parameters
Jedná se o vibroakustický model železničního vozidla ověřený na lokomotivě CZ LOKO řady 744, aplikace výsledků přinesla snížení hlukových emisí lokomotivy v režimu jízdy o 9 dB.
Economical parameters
Vibroakustické modelování umožní snížení hlukových emisí lokomotivy již při jejím vývoji a ušetří tak náklady na případné dodatečné protihlukové úpravy. Významně se tak zkrátí doba schválení prototypu lokomotivy z hlediska jeho hlukových parametrů.
Application category by cost
—
Owner IČO
00216275
Owner name
Univerzita Pardubice, VÚKV a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—