All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Railway vehicle noise optimization technology using vibroacustic simulation.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898549" target="_blank" >RIV/00216275:25510/14:39898549 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Technologie hlukové optimalizace železničního vozidla využívající vibroakustické modelování

  • Original language description

    Tento výstup typu "Z" je jedním z výstupů národního projektu "NOVIBRAIL", řešeného za podpory Technologické agentury České republiky. V rámci řešení projektu bylo vytvořeno několik vibroakustických modelů železničních vozidel s cílem posouzení možnosti reálné využitelnosti vibroakustického modelování v oblastech hlukové optimalizace vozidel. Realizované modely byly následně verifikovány srovnáním s výsledky akustických měření na vozidlech. Výstupem řešení projektu je technologický postup pro hlukovou optimalizaci vozidla ve stádiu konstrukčního návrhu a následného ověřování na prototypu vozidla. Podmínka pro výstup typu "Z" - ověřená technologie byla splněna implementací technologie hlukové optimalizace pro lokomotivu CZ LOKO řady 744, kde bylo modelování využito ve stádiu ověřování prototypu vozidla. Po aplikaci technologického postupu na prototyp lokomotivy CZ LOKO 744.001 bylo dosaženo prokazatelné snížení hlukových emisí lokomotivy v režimu jízdy cca o 9 dB. Tento výsledek je dokla

  • Czech name

    Technologie hlukové optimalizace železničního vozidla využívající vibroakustické modelování

  • Czech description

    Tento výstup typu "Z" je jedním z výstupů národního projektu "NOVIBRAIL", řešeného za podpory Technologické agentury České republiky. V rámci řešení projektu bylo vytvořeno několik vibroakustických modelů železničních vozidel s cílem posouzení možnosti reálné využitelnosti vibroakustického modelování v oblastech hlukové optimalizace vozidel. Realizované modely byly následně verifikovány srovnáním s výsledky akustických měření na vozidlech. Výstupem řešení projektu je technologický postup pro hlukovou optimalizaci vozidla ve stádiu konstrukčního návrhu a následného ověřování na prototypu vozidla. Podmínka pro výstup typu "Z" - ověřená technologie byla splněna implementací technologie hlukové optimalizace pro lokomotivu CZ LOKO řady 744, kde bylo modelování využito ve stádiu ověřování prototypu vozidla. Po aplikaci technologického postupu na prototyp lokomotivy CZ LOKO 744.001 bylo dosaženo prokazatelné snížení hlukových emisí lokomotivy v režimu jízdy cca o 9 dB. Tento výsledek je dokla

Classification

  • Type

    Z<sub>tech</sub> - Verified technology

  • CEP classification

    BI - Acoustics and oscillation

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA01031267" target="_blank" >TA01031267: Noise emission and vibration in railway system</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    vibroakustický model CZ LOKO

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Jedná se o vibroakustický model železničního vozidla ověřený na lokomotivě CZ LOKO řady 744, aplikace výsledků přinesla snížení hlukových emisí lokomotivy v režimu jízdy o 9 dB.

  • Economical parameters

    Vibroakustické modelování umožní snížení hlukových emisí lokomotivy již při jejím vývoji a ušetří tak náklady na případné dodatečné protihlukové úpravy. Významně se tak zkrátí doba schválení prototypu lokomotivy z hlediska jeho hlukových parametrů.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00216275

  • Owner name

    Univerzita Pardubice, VÚKV a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Licence fee requirement

  • Web page