Concept of sustainable development and competitiveness of enterprises in chemical industry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900435" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900435 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60460709:41320/15:67247
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Koncepce udržitelného rozvoje a konkurenceschopnost podniků chemického průmyslu
Original language description
Cílem článku je charakterizovat a diskutovat vazbu mezi koncepcí udržitelného rozvoje podniku a jeho konkurenční schopností s ohledem na specifika chemického průmyslu. Primární data byla získána pomocí dotazníkového šetření v podnicích Svazu chemického průmyslu ČR. Za nejvýznamnější faktor konkurenceschopnosti je považována reputace (pověst) podniku. Reputace přispívá ke zvýšení atraktivity podniku jako zaměstnavatele a byla prokázána také její vazba na snižování nákladů a zvýšení podnikové produktivity. Pro konkurenceschopnost chemického průmyslu mají velký význam lidské zdroje a lidský kapitál. Konkurenční výhodu lze generovat díky schopnosti udržet si kvalifikované zaměstnance a zabezpečit takový jejich rozvoj, aby podnik disponoval kvalitou lidí, která je potřebná pro dosažení podnikových cílů a zajištění požadovaného růstu; významnou roli přitom hraje kvalitní management znalostních pracovníků. Respondenti považují za nejvýznamnější externí zainteresované strany orgány státní správy a samosprávy, zákazníky, místní komunitu, veřejnost a dodavatele a ostatní obchodní partnery. Zlepšující se environmentální a sociální (společenská) výkonnost ve vztahu k těmto zainteresovaným stranám přispívá k udržení, resp. růstu konkurenceschopnosti.
Czech name
Koncepce udržitelného rozvoje a konkurenceschopnost podniků chemického průmyslu
Czech description
Cílem článku je charakterizovat a diskutovat vazbu mezi koncepcí udržitelného rozvoje podniku a jeho konkurenční schopností s ohledem na specifika chemického průmyslu. Primární data byla získána pomocí dotazníkového šetření v podnicích Svazu chemického průmyslu ČR. Za nejvýznamnější faktor konkurenceschopnosti je považována reputace (pověst) podniku. Reputace přispívá ke zvýšení atraktivity podniku jako zaměstnavatele a byla prokázána také její vazba na snižování nákladů a zvýšení podnikové produktivity. Pro konkurenceschopnost chemického průmyslu mají velký význam lidské zdroje a lidský kapitál. Konkurenční výhodu lze generovat díky schopnosti udržet si kvalifikované zaměstnance a zabezpečit takový jejich rozvoj, aby podnik disponoval kvalitou lidí, která je potřebná pro dosažení podnikových cílů a zajištění požadovaného růstu; významnou roli přitom hraje kvalitní management znalostních pracovníků. Respondenti považují za nejvýznamnější externí zainteresované strany orgány státní správy a samosprávy, zákazníky, místní komunitu, veřejnost a dodavatele a ostatní obchodní partnery. Zlepšující se environmentální a sociální (společenská) výkonnost ve vztahu k těmto zainteresovaným stranám přispívá k udržení, resp. růstu konkurenceschopnosti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Volume of the periodical
109
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
319-326
UT code for WoS article
000354722700010
EID of the result in the Scopus database
—