Time coordination of transport services in networks with single-tracked sections - iterative computation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39914411" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39914411 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://perner.cz/Seminare/Ids_2019_zaver/pondeli/Bulicek.pdf" target="_blank" >http://perner.cz/Seminare/Ids_2019_zaver/pondeli/Bulicek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Časová koordinace spojů v sítích s jednokolejnými úseky - iterativní výpočet
Original language description
Příspěvek je zaměřen na časovou koordinaci vlaků v sítích s jednokolejnými úseky. Z hlediska síťové technologie veřejné hromadné osobní dopravy je vhodné zajišťovat koordinaci spojů na uzlech pro zajištění přípojů nebo na úsecích pro rozložení dopravní nabídky v čase. Nutnost křižování vlaků na jednokolejných tratích omezená jen do stanic způsobuje, že nelze plně aplikovat koordinační metody využitelné např. v autobusové nebo městské hromadné dopravě. Prezentace představuje optimalizační model pro řešení koordinace právě na jednokolejné trati. Model je založen na tzv. principu optimalizace na rybí kosti a je vytvořen pomocí aplikace Microsoft Excel. Výsledky této optimalizace mohou posloužit jako omezující podmínka (eliminující nepřípustná řešení) v modelu síťové optimalizace. Stručná ukázka takového modelu (v aplikaci pro MHD Pardubice) je v prezentaci také obsažena.
Czech name
Časová koordinace spojů v sítích s jednokolejnými úseky - iterativní výpočet
Czech description
Příspěvek je zaměřen na časovou koordinaci vlaků v sítích s jednokolejnými úseky. Z hlediska síťové technologie veřejné hromadné osobní dopravy je vhodné zajišťovat koordinaci spojů na uzlech pro zajištění přípojů nebo na úsecích pro rozložení dopravní nabídky v čase. Nutnost křižování vlaků na jednokolejných tratích omezená jen do stanic způsobuje, že nelze plně aplikovat koordinační metody využitelné např. v autobusové nebo městské hromadné dopravě. Prezentace představuje optimalizační model pro řešení koordinace právě na jednokolejné trati. Model je založen na tzv. principu optimalizace na rybí kosti a je vytvořen pomocí aplikace Microsoft Excel. Výsledky této optimalizace mohou posloužit jako omezující podmínka (eliminující nepřípustná řešení) v modelu síťové optimalizace. Stručná ukázka takového modelu (v aplikaci pro MHD Pardubice) je v prezentaci také obsažena.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Cooperation in Applied Research between the University of Pardubice and companies, in the Field of Positioning, Detection and Simulation Technology for Transport Systems (PosiTrans)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů