Acoustic model creation methodology
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39915361" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39915361 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/45274100:_____/19:N0000014
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika tvorby akustického modelu
Original language description
Cílem metodiky je stanovení postupu při tvorbě výpočetních modelů pro predikci hluku. Metodika stanovuje obecný postup pro vytvoření výpočetního modelu, pomocí kterého lze odhadnout, do jaké míry dané vozidlo plní požadavky na své akustické vlastnosti. Zaměřuje pouze na posuzování hluku podle podmínek norem EN ISO 3095 (vnější hluk) a EN ISO 3381 (vnitřní hluk na stanovišti strojvedoucího).
Czech name
Metodika tvorby akustického modelu
Czech description
Cílem metodiky je stanovení postupu při tvorbě výpočetních modelů pro predikci hluku. Metodika stanovuje obecný postup pro vytvoření výpočetního modelu, pomocí kterého lze odhadnout, do jaké míry dané vozidlo plní požadavky na své akustické vlastnosti. Zaměřuje pouze na posuzování hluku podle podmínek norem EN ISO 3095 (vnější hluk) a EN ISO 3381 (vnitřní hluk na stanovišti strojvedoucího).
Classification
Type
N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
19-F 01
Regulation ID
204/2019-710-VV/1
Technical parameters
204/2019-710-VV/1
Economical parameters
Použití metodiky umožňuje odhalení kritických míst ještě před zahájením výroby vozidla, případně ještě před výběrem vhodných agregátů a schválením jejich akustických parametrů. K úpravám konstrukce vozidla či agregátů dojde již ve fázi návrhu, čímž se dosáhne úspory v řádech sta tisíců až milionů korun podle rozsahu provedených změn. Systematické používání metodiky povede ke zpřesňování výpočetních modelů, snížení rozsahu úprav na vozidlech a agregátech, a tím ke zvýšení ekonomických přínosů. Vzroste též povědomí o akustických vlastnostech vozidel a jejich souvislostech, což přispěje k postupnému snižování hluku, volbě vhodných materiálů a zvyšování konkurenceschopnosti výrobce.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy České republiky
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů