Simulation of a freight wagon slip brake test
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39917132" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39917132 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Simulace jízdní odvěšovací brzdové zkoušky nákladního vozu
Original language description
V současné době je využíváno pro ověřování brzdicích schopností vozidel využíváno stacionárních a jízdních zkoušek kolejových vozidel. Tyto zkoušky vykonávané dle stanovených norem a legislativy zaručují funkcionalitu brzdových systémů. Existuje možnost využití počítačových simulací, které mohou zefektivnit samotný návrh brzdové výstroje nebo vhodně rozšířit či zjednodušit schvalovací proces vozidla. V rámci bakalářské práce řešené na Dopravní fakultě Jana Pernera při Univerzitě Pardubice vznikl výpočetní nástroj, kterým byly zkoumány možnosti využití počítačové simulace při provádění jízdních odvěšovacích zkoušek nákladních vozů. Tento nástroj implementuje matematický model nákladního vozu a jeho brzdové výstroje. Stěžejní částí tohoto modelu je především matematický popis součinitele tření třecích materiálů brzdy. Ukazuje se totiž dominantní vliv součinitele tření na výstup simulace. Model byl podroben validaci na základě podkladů z provedených odvěšovacích zkoušek kontejnerových vozů. Tímto bylo ukázáno, že na základě dostatečně přesných vstupů, především ohledně součinitele tření, podávají simulační výpočty dostatečně věrohodné výsledky. Následnou citlivostní analýzou byl kvantifikován vliv parametrů, kde se ukazují jako význačné účinnost brzdového pákoví a parametry aerodynamického odporu vozu.
Czech name
Simulace jízdní odvěšovací brzdové zkoušky nákladního vozu
Czech description
V současné době je využíváno pro ověřování brzdicích schopností vozidel využíváno stacionárních a jízdních zkoušek kolejových vozidel. Tyto zkoušky vykonávané dle stanovených norem a legislativy zaručují funkcionalitu brzdových systémů. Existuje možnost využití počítačových simulací, které mohou zefektivnit samotný návrh brzdové výstroje nebo vhodně rozšířit či zjednodušit schvalovací proces vozidla. V rámci bakalářské práce řešené na Dopravní fakultě Jana Pernera při Univerzitě Pardubice vznikl výpočetní nástroj, kterým byly zkoumány možnosti využití počítačové simulace při provádění jízdních odvěšovacích zkoušek nákladních vozů. Tento nástroj implementuje matematický model nákladního vozu a jeho brzdové výstroje. Stěžejní částí tohoto modelu je především matematický popis součinitele tření třecích materiálů brzdy. Ukazuje se totiž dominantní vliv součinitele tření na výstup simulace. Model byl podroben validaci na základě podkladů z provedených odvěšovacích zkoušek kontejnerových vozů. Tímto bylo ukázáno, že na základě dostatečně přesných vstupů, především ohledně součinitele tření, podávají simulační výpočty dostatečně věrohodné výsledky. Následnou citlivostní analýzou byl kvantifikován vliv parametrů, kde se ukazují jako význačné účinnost brzdového pákoví a parametry aerodynamického odporu vozu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XXIV. MEDZINARODNA KONFERENCIA SUCASNE PROBLEMY V KOLAJAVYCH VOZIDLACH, DIEL II
ISBN
978-80-89276-59-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
147-154
Publisher name
EDIS-PUBLISHING INST UNIV ZILINA
Place of publication
Žilina
Event location
Zilina
Event date
Sep 17, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000533910900016