IMPROVED MODELING IN AUTODESK MAYA USING NURBS LOFTING METHOD, ELIMINATING MISMATCHED LOFTING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F11%3A39892904" target="_blank" >RIV/00216275:25530/11:39892904 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VYLEPŠENÉ MODELOVÁNÍ V AUTODESK MAYI POMOCÍ NURBS VYZTUŽOVACÍ METODY S VYLOUČENÍM NESPRÁVNÉHO VYZTUŽENÍ
Original language description
Softwarový produkt Autodesk Maya umožňuje tři typy modelování. Modelování pomocí NURBS, pomocí polygonů a dělení povrchů. NURBS je zkratka z angličtiny pro Non-Uniform Rational B-Splines (Nepravidelné racionální B-křivky). Modelování pomocí NURBS je založeno na matematice, která je složitější než v případě modelování pomocí polygonů. Modelování NURBS vyniká v tvorbě zakřivených tvarů a čar, a proto se častěji využívá pro organické tvary (postavy, zvířata, lidi) i pro vysoce detailní dopravní prostředkyapod. Povrch NURBS můžete vytvořit v Mayi různými způsoby. Nejběžnější povrchovou metodou je vyztužení (lofting), která používá minimálně dvě křivky a vytváří povrchovou plochu (pole) ležící mezi vybranými křivkami. Při modelování objektů pomocí NURBS vyztužovací metodou (lofting) se můžete setkat s problémem nesprávného vyztužení při použití více než dvou křivek. Vývojáři tento problém nechávají na uživateli, který musí vybírat křivky postupně jednotlivě od začátku do konce nebo od konc
Czech name
VYLEPŠENÉ MODELOVÁNÍ V AUTODESK MAYI POMOCÍ NURBS VYZTUŽOVACÍ METODY S VYLOUČENÍM NESPRÁVNÉHO VYZTUŽENÍ
Czech description
Softwarový produkt Autodesk Maya umožňuje tři typy modelování. Modelování pomocí NURBS, pomocí polygonů a dělení povrchů. NURBS je zkratka z angličtiny pro Non-Uniform Rational B-Splines (Nepravidelné racionální B-křivky). Modelování pomocí NURBS je založeno na matematice, která je složitější než v případě modelování pomocí polygonů. Modelování NURBS vyniká v tvorbě zakřivených tvarů a čar, a proto se častěji využívá pro organické tvary (postavy, zvířata, lidi) i pro vysoce detailní dopravní prostředkyapod. Povrch NURBS můžete vytvořit v Mayi různými způsoby. Nejběžnější povrchovou metodou je vyztužení (lofting), která používá minimálně dvě křivky a vytváří povrchovou plochu (pole) ležící mezi vybranými křivkami. Při modelování objektů pomocí NURBS vyztužovací metodou (lofting) se můžete setkat s problémem nesprávného vyztužení při použití více než dvou křivek. Vývojáři tento problém nechávají na uživateli, který musí vybírat křivky postupně jednotlivě od začátku do konce nebo od konc
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z XI. mezinárodní konference IMEA 2011
ISBN
978-80-7372-720-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
78-83
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Apr 14, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—