Software simulation support for determining capacity of railway stations infrastructure
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F21%3A39918566" target="_blank" >RIV/00216275:25530/21:39918566 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Softwarový nástroj podporující určování kapacity infrastruktury žel. stanic využívající metody počítačové simulace
Original language description
Simulační nástroj MesoRail se specializuje na provádění simulací železničního provozu na mezoskopické úrovni podrobnosti. Hlavním posláním tohoto simulačního nástroje je podpora zkoumání propustnosti/kapacity kolejových infrastruktur železničních systémů (zejména železničních stanic a uzlů). V porovnání s jinými simulátory železniční dopravy, které pracují na mikroskopické úrovni podrobnosti, uplatňuje MesoRail vyšší míru abstrakce. Prakticky to znamená, že jsou například: zanedbána sledování technických pracovníků, kteří pracují v terénu kolejišť; zjednodušeny technologické procesy obsluh vlaků a některé úkony nejsou uvažovány (např. posuny); zanedbání entit cestujících; příslušná kolejiště jsou v průběhu simulace zobrazována ve schematické podobě, a nikoliv v měřítku. Pro podporu rozhodování ohledně řešení konfliktů je využívána metoda reflektivních vnořených simulací, která prověřuje odlišné varianty řešení. Vnořené simulace jsou implementovány pomocí rekurzivního přístupu (tj. v případě vzniku konfliktu ve vnořené simulaci je možné rekurzivně vyvolat další vnořenou simulaci). Simulátor rovněž plně podporuje využití metody prioritního plánování.
Czech name
Softwarový nástroj podporující určování kapacity infrastruktury žel. stanic využívající metody počítačové simulace
Czech description
Simulační nástroj MesoRail se specializuje na provádění simulací železničního provozu na mezoskopické úrovni podrobnosti. Hlavním posláním tohoto simulačního nástroje je podpora zkoumání propustnosti/kapacity kolejových infrastruktur železničních systémů (zejména železničních stanic a uzlů). V porovnání s jinými simulátory železniční dopravy, které pracují na mikroskopické úrovni podrobnosti, uplatňuje MesoRail vyšší míru abstrakce. Prakticky to znamená, že jsou například: zanedbána sledování technických pracovníků, kteří pracují v terénu kolejišť; zjednodušeny technologické procesy obsluh vlaků a některé úkony nejsou uvažovány (např. posuny); zanedbání entit cestujících; příslušná kolejiště jsou v průběhu simulace zobrazována ve schematické podobě, a nikoliv v měřítku. Pro podporu rozhodování ohledně řešení konfliktů je využívána metoda reflektivních vnořených simulací, která prověřuje odlišné varianty řešení. Vnořené simulace jsou implementovány pomocí rekurzivního přístupu (tj. v případě vzniku konfliktu ve vnořené simulaci je možné rekurzivně vyvolat další vnořenou simulaci). Simulátor rovněž plně podporuje využití metody prioritního plánování.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TJ02000084" target="_blank" >TJ02000084: Software simulation support for determining capacity of railway stations infrastructure</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TJ02000084-V1
Technical parameters
Odpovědný řešitel: Ing. Roman Diviš, Ph.D., roman.divis@upce.cz, FEI, Univerzita Pardubice
Economical parameters
Zisk prostřednictvím prodeje softwarových licencí na použití simulačního nástroje MesoRail.
Owner IČO
00216275
Owner name
Univerzita Pardubice, ČD - Informační Systémy, a.s.