All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Dynamic Diagnostic of the Track Substructure

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F01%3APU21861" target="_blank" >RIV/00216305:26110/01:PU21861 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Dynamic Diagnostic of the Track Substructure

  • Original language description

    The question of the track geometry stability influence of track bed layers and by the ballast upon has not been answered yet. The article gives general information on the state of art and development in railway infrastructure diagnostic ? continuous track bed diagnostic with estimation of the lateral track resistance. Proposed method for the continuous track bed diagnostic uses dynamic track stabilizers or ballast compactors. The dynamic path measurement is also described as the method for the comparisoon of new track and switch point components. There are discussed main fundamentals of the method for dynamic measurements and their appropriate evaluation. These principles are demonstrated by dynamic measurements done before.

  • Czech name

    Diagnostika dynamických vlastností železničního spodku

  • Czech description

    Otázka vlivu pražcového podloží na stabilitu geometrických parametrů koleje nebyla dosud uspokojivě zodpovězena. V článku jsou shrnuty současné poznatky a rozvoj diagnostiky železniční infrastruktury - kontibuální diagnostiky pražcového podloží a příčných odporů. Navržená metoda diagnostiky využívá dynamického stabilizátoru nebo zhutňovače štěrku. Článek dále obsahuje měření dynamických účinků a porovnává jejich působení v nových konstrukcích železničního svršku a ve výhybkách. Diskutován je problém měěření a vyhodnocení dynamických měření. Základní principy jsou demonstrovány na konkrétních měřeních.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2001

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Railway Engineering-2001

  • ISBN

    0-947644-45-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    55-62

  • Publisher name

    The University of Edinburgh

  • Place of publication

    Edinburgh

  • Event location

    London

  • Event date

    Apr 30, 2001

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article