Dynamic Diagnostic of the Track Substructure
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F01%3APU21861" target="_blank" >RIV/00216305:26110/01:PU21861 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Dynamic Diagnostic of the Track Substructure
Original language description
The question of the track geometry stability influence of track bed layers and by the ballast upon has not been answered yet. The article gives general information on the state of art and development in railway infrastructure diagnostic ? continuous track bed diagnostic with estimation of the lateral track resistance. Proposed method for the continuous track bed diagnostic uses dynamic track stabilizers or ballast compactors. The dynamic path measurement is also described as the method for the comparisoon of new track and switch point components. There are discussed main fundamentals of the method for dynamic measurements and their appropriate evaluation. These principles are demonstrated by dynamic measurements done before.
Czech name
Diagnostika dynamických vlastností železničního spodku
Czech description
Otázka vlivu pražcového podloží na stabilitu geometrických parametrů koleje nebyla dosud uspokojivě zodpovězena. V článku jsou shrnuty současné poznatky a rozvoj diagnostiky železniční infrastruktury - kontibuální diagnostiky pražcového podloží a příčných odporů. Navržená metoda diagnostiky využívá dynamického stabilizátoru nebo zhutňovače štěrku. Článek dále obsahuje měření dynamických účinků a porovnává jejich působení v nových konstrukcích železničního svršku a ve výhybkách. Diskutován je problém měěření a vyhodnocení dynamických měření. Základní principy jsou demonstrovány na konkrétních měřeních.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2001
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Railway Engineering-2001
ISBN
0-947644-45-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
55-62
Publisher name
The University of Edinburgh
Place of publication
Edinburgh
Event location
London
Event date
Apr 30, 2001
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—