Design and analysis of the model of shear wall elements
Result description
The state of stress of bridge deck acting as a part of beam or box-girder is very complex. Slab and wall actions take part here. Bridge deck can often be damaged by cracking. The flexural cracks affect wall stiffness and consequently the behaviour of whole bridge cross-section. The behaviour of bridge deck was simulated by RC shear wall elements with orthogonal reinforcement. Experimental and numerical analyses of this problem were performed. The task was examined by investigating three different seriesof shear wall models: un-cracked, pre-damaged by tensile cracking in one, and in two orthogonal directions. The main objectives were to determine and compare the stiffness of each different set of models and to compare the results of numerical and experimental analyses.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Návrh a analýza modelu stěnového prvku
Original language description
Chování mostních konstrukcí komorového nebo dvoutrámového průřezu je velmi složité a komplexní. Uplatňují se zde složky vnitřních sil stěnové i deskové konstrukce, navíc mohou být desky poškozeny trhlinkami od příčných zatížení. Nabízí se otázka, do jakémíry vzdoruje deska porušená ohybovými trhlinami stěnovým účinkům a jak je tedy schopna přenášet například kroucení celého průřezu. Cílem práce bylo zjistit, jak se účinkem příčných zatížení snižuje její stěnová tuhost a zdali je ovlivněna její schopnost odolávat zatížení působícímu ve střednicové rovině. Experimentální i numerické ověření dané úlohy proběhlo na železobetonovém deskostěnovém prvku o rozměrech 1000 x 1000 x 80 mm, který reprezentuje výsek spřažené železobetonové desky komorového průřezu. Výsek betonové desky je po porušení trhlinami příčným ohybem a po jeho odlehčení dále ve stavu rovinné napjatosti a lze na něj tedy pohl
Czech name
Návrh a analýza modelu stěnového prvku
Czech description
Chování mostních konstrukcí komorového nebo dvoutrámového průřezu je velmi složité a komplexní. Uplatňují se zde složky vnitřních sil stěnové i deskové konstrukce, navíc mohou být desky poškozeny trhlinkami od příčných zatížení. Nabízí se otázka, do jakémíry vzdoruje deska porušená ohybovými trhlinami stěnovým účinkům a jak je tedy schopna přenášet například kroucení celého průřezu. Cílem práce bylo zjistit, jak se účinkem příčných zatížení snižuje její stěnová tuhost a zdali je ovlivněna její schopnost odolávat zatížení působícímu ve střednicové rovině. Experimentální i numerické ověření dané úlohy proběhlo na železobetonovém deskostěnovém prvku o rozměrech 1000 x 1000 x 80 mm, který reprezentuje výsek spřažené železobetonové desky komorového průřezu. Výsek betonové desky je po porušení trhlinami příčným ohybem a po jeho odlehčení dále ve stavu rovinné napjatosti a lze na něj tedy pohl
Classification
Type
Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
FD-K/092: Ekological and aesthetic composite bridge structures.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Konstrukce
ISSN
1213-8762
e-ISSN
—
Volume of the periodical
4
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
3
Pages from-to
12-14
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—
Basic information
Result type
Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP
JM - Structural engineering
Year of implementation
2005